programma's openen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelvd1993

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2013
ik heb een HP Pavilion g6 laptop. Telkens als ik de laptop opstart dan openen er een aantal programma's. Als ik in de instellingen kijk kan nergens vinden dat dit niet meer moet gebeuren. Het gaat om de volgende programma's:

- HP taskbar process TP
- HP setup manager
- HP security assistent
- Skype (installatie)
- Cyberlink Youcam

Graag zou ik willen weten wat ik moet doen om te zorgen dat ze niet opstarten. En bij verwijderen, is dit schadelijk/belangrijk?

Bij run>msconfig>opstarten kun je uitvinken wat je zelf wilt (behalve beveiligingssoftware), de programma's die automatisch mee opstarten staan ook onder alle programma's.
HP heeft daar een map staan van waaruit je die programma's handmatig kunt opstarten.
Cyberlink en Skype staan ook onder alle programma's, je kunt evt. een snelkoppeling voor die programma's maken naar je startmenu of bureaublad (rechtsklik>toevoegen aan menu start)
Je pc start er ook nog eens sneller door op.
Wat is het besturingssysteem van de laptop? Ik ga uit van Win 7.

Lees hier meer over HP security assistent.
De HP setup manager is bedoeld voor de eerste configuratie, kun je altijd nog handmatig opstarten.
HP taskbar process TP kun je ook op een andere manier stoppen.
Alle links zijn in het Engels.

Voor het geval dat ze niet onder msconfig>opstarten staan: run>services.msc en controleer of die zelf opstartende HP programma's die je aangeeft daar aanwezig zijn, zet deze services (bij opstarttype) evt. op handmatig (service stoppen en het opstarttype aanpassen).
Maak voor de zekerheid voordat je aan de aanpassingen begint een systeemherstelpunt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan