Programma's overzetten van oude naar nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbeersma

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Ik ga binnen een paar maanden een nieuwe computer kopen. Nu heb ik abonnementen op Microsoft 365, Photoshop en Norton Security. Wie weet hoe ik die programma's over kan zetten van de oude naar de nieuwe computer?

Beste is om de software te installeren op de nieuwe computer. Je zou ook een clone kunnen maken van je huidige computer, maar dan neem je alle vervuiling e.d. ook mee. Dit is een prima moment om eens grote schoonmaak te houden.

Maar dit zijn betaalde programma's. Ik wil natuurlijk niet 2x voor een programma betalen als ik er maar 1 in gebruik heb.

Laatst bewerkt:
Als ik jouw link aanklik krijg ik een melding over een schadelijke site die geblokkeerd is.

OneDrive is volgens mij voor persoonlijke bestanden en niet voor geïnstalleerde programma's. Die moet je gewoon opnieuw installeren en als je de sleutel/key hebt moet er niets aan de hand zijn. Norton zal via het account/Mijn Norton gaan waarbij je dan eerst moet inloggen.

Ah, daar heb ik wat aan, hartelijk dank (uiteraard ook dank aan de andere mensen die gereageerd hebben). Dan moet ik zeker eerst de betreffende programma's op mijn oude computer wissen?

Voor Office365 hoeft dat in ieder geval niet. Standaard mag je 1 licentie voor 1 gebruiker op 5 apparaten installeren.

Als je een abonnement van Photoshop hebt dan is het ook geen probleem. Die kun je ook meerdere keren installeren.

Norton weet ik niet, maar die zou ik dan ook gelijk in de prullenbak gooien en een andere installeren. Sorry

Dan moet ik zeker eerst de betreffende programma's op mijn oude computer wissen?
Dat zou ik zeker niet doen.

Hoe het met 365 en Photoshop werkt weet ik niet of de sleutel apparaat gebonden is (meerdere apparaten) of uitzonderingen. Dan zul je toch moeten Googlen of contact met de leverancier moeten opnemen.

Ik weet niet of je schijf van de oude pc kunt klonen en dan overzetten naar de nieuwe pc. Lijkt mij beter van niet omdat je andere hardware hebt. Dus nieuw installeren lijkt mij beter.

Laatst bewerkt:
Dat zou ik zeker niet doen.
Beetje vreemd advies; de bedoeling van een 'oude pc' is dat je die uitfaseert. Eventueel naar de schroothoop brengt. Wat heeft het voor zin om daar je oude software op te laten staan? Dat de eerlijke vinder hem in dank kan aanvaarden en gebruiken? Je kunt probleemloos je applicaties ( in ieder geval Photoshop Suite en Office 365) installeren op de nieuwe pc, en dan de oude leegmaken. Bestanden uiteraard ofwel in de cloud, dan hoef je niks te doen, ofwel via een stick overzetten.

Knap suggestief om dat mij allemaal in de schoenen te schuiven, terwijl ik dat nergens gezegd heb. Ik begreep dat TS alles direct al wilde wissen. Ik zou zeker de programma's niet gaan wissen als ik de nieuwe pc nog niet klaar had, want wie weet zijn er archiefmappen of bestanden die je eventueel nog kunt gebruiken. Bij kringloop of verkoop natuurlijk alles permanent wissen. Ik zou de schijf uit de oude pc halen en zelf houden.

Norton weet ik niet, maar die zou ik dan ook gelijk in de prullenbak gooien en een andere installeren. Sorry
Weer een sterk staaltje van bemoeizucht en nergens op gebaseerd. Norton gebruik ik al meer dan tien jaar (niet automatisch verlengd) en tegen een gemiddelde prijs van 30,- euro per jaar en ik heb nagenoeg geen klachten/problemen en het programma doet uitstekend zijn werk. Ik kan downloaden wat ik wil, websites bezoeken wat ik wil en Norton grijpt in als dat nodig is. Kijk maar zelf waar de meeste problemen mee zijn op internet! In ieder geval niet met Norton Security!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie bijdragen. Mocht ik een onduidelijkheid veroorzaakt hebben waardoor de ene lezer zich tegen de andere afzet, dan is dat zeker niet de bedoeling geweest. Ik ging er vanuit dat dit forum gewoon bedoeld was om mensen zoals ik die weinig ervaring hebben te helpen. In elk geval weet ik nu hoe een en ander werkt en als ik een nieuwe computer heb ga ik er vermoedelijk wel uitkomen. En zo niet, dan hoop ik jullie hulp weer te mogen inroepen.

Jij hebt geen onduidelijkheid veroorzaakt en ik heb geprobeerd ter zake doende antwoorden gegeven opdat je geen grote (beginners)fouten maakt. En als je de nieuwe pc hebt, dan kijk je nog eens wat de juiste procedures kunnen zijn. Als je er actief mee aan het werk bent dan is het toch vaak net iets anders en al doende leert men.

Ik ging er vanuit dat dit forum gewoon bedoeld was om mensen zoals ik die weinig ervaring hebben te helpen.
Anderen en ik hebben je 100% geholpen. Maar ongevraagd bemoeien met wat iemand wel en niet moet doen gaat me te ver.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan