Programma's overzetten van win 7 hd naar win 10 computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

semistultus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2016
Kwestie:
Mijn computer met win7 is overleden, vermoedelijk processor stuk. Vandaag komt de nieuwe computer binnen en ik ben van plan om de hd van de oude computer bij de nieuwe computer in te zetten. De nieuwe computer zal op win10 draaien.

Mijn vraag:
Is het mogelijk om alle programma's die op de oude win7 hd staan te migreren naar de win10 schijf? Dat zou mij ontzettend veel werk schelen want alle programma's stuk voor stuk opnieuw installeren kost me daaaagen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten,
André

Nou, das duidelijk. En jammer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat geldt (vanzelfsprekend) niet voor al je 'eigen' documenten (muziek, foto's, films, Worddocs etc. etc.) die kun je simpelweg via de verkenner van de oude hdd naar de nieuwe overzetten, maar da's wellicht een open deur intrappen?

Haha, dat van die open deur klopt wel maar ik waardeer je meedenken. :-)
Er is wel migratie software te vinden met Google maar veel software vereisen 2 computers, 1 met de oude OS en 1 met de nieuwe OS. En dat is bij mij niet het geval.
Maar ik geef het nog niet op!

Die migratiesoftware is idd. te vinden, maar de ervaring leert dat heel veel progjes zich niet 'zomaar' laten migreren. Veelal blijkt een 'verse' installatie verreweg de beste optie.
Wat die open deur betreft: het is altijd lastig om de computervaardigheden van iemand anders vanachter het eigen beeldscherm in te schatten.

Ja, heb je gelijk in, wat betreft dat inschatten. Ik heb gelukkig sowieso nog backups van de belangrijkste documenten en foto's.

Wat de programma's betreft; ik vrees dat je ook daarmee gelijk hebt. Mij staat nog heel wat werk te wachten.
Nou ja, kop thee erbij en rustig beginnen. :-)

Bedankt voor je snelle reacties trouwens. Tof!

Hoi hoi

Ik heb Migratie Assistent tot nu toe nog niet gebruikt en zoiets lijkt me onhandig oftewel ouderwets iets waar je hop problemen ( soms on-omgekeerde ! .... LET OP ! je hebt nu over W10 ! ) i.v.m. compatibiliteit kan krijgen enz..etc..

Maar hier kan je evt. ook uitgebreide uitleg over zoiets lezen, ook je kan M. Assistent mocht je die willen downloaden ==>> KLIK HIER !

P.S. Van Windows Easy Transfer heb je dus niets ?? :( ? of kijk HIER ook ..

Op bureaublad voor snelkoppeling kan je gewoon volgende intypen => %windir%\system32\migwiz\migwiz.exe of je kan ook in zoek-balk bij start easy transfer ook intypen zodat je bij kan komen ...

WET.jpg <<-- dat is gewoon ook migratie een ideale assistent ! :D

Laatst bewerkt:
Nog even om je werkt te besparen met opnieuw installeren: je kunt met Ninite eenvoudig de belangrijkste basisprogramma's installeren, in één keer.

Het is heel simpel: klik de programma's aan die je wilt hebben, en klik op Get Installer. Het installatiebestand wordt gedownload en het zal na openen de programma's één voor één (automatisch) installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan