Programma's reageren niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter TG87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TG87

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Hallo everybody!

Ik ben sinds eind juli de trotse eigenaar van een acer aspire notebook 4 GB ram core 2 d uo T8300 (2,4ghz) nvidia geforce M9500 GS (512MB) en 640GB HDD. Vista SP1

Heb al sinds het begin dat hij vaak (soms 5*per uur) hangt dan komt er naast de programmanaam 'reageert niet' en na 1 of 2 minuten wachten (ctrl alt del) werkt alles terug normaal! Ik heb dit met alle programma's (IE, games, office, wlm, tijdens selecteren afbeeldingen,...) Mijn drivers zijn up to date aangezien dit een nieuwe laptop is. Heb dit al gechecked bij stuurprogramma's bijwerken. Er is wel een nieuwe update voor NVIDIA kaart maar deze kan ik niet installeren omdat acer een speciale versie uitbrengt voor zijn notebooks (dus het gewoon stuurprog van nvidia kan ik niet installeren) BIOS upgraden vind ik riskant ivm de garantie. Ik heb MCafee er al afgesmeten en er avg opgezet. Nu werkt de PC iets sneller maar het probleem blijft.

Mailtje naar acer gestuurd en daar stuurden ze me aan op een systeemherstel. Heb ik gedaan en nog steeds geen verschil!

Iemand een oplossing? ik word hier gek van! Heb gehoort als je laptop naar acer opstuurt je hem meer dan een maand kwijt bent :( Dan koop je een snel systeem en dan werkt het niet !!! :mad:)

Dat lange wegblijven van de laptop heb ik ook gehoord ja. Waar heb je die laptop gekocht? in een winkel of online?

Online... je kon deze gaan afhalen of gratis thuis bezorgt krijgen. :-) ik heb natuurlijk voor het tweede gekozen!
Dat lange wegblijven van de laptop heb ik ook gehoord ja. Waar heb je die laptop gekocht? in een winkel of online?

Logisch:) maar dat heeft wel tot gevolg dat je ze niet zo makkelijk in de winkel kan gaan brengen om verhaal te halen. Nog een mail naar Acer?

Heb vorige vrijdag gemaild naar acer dat met het systeemherstel het prob nog niet opgelost is! Zoals bij mij vorige mail kan ik weer een week wachten op reactie! wat een service!
Logisch:) maar dat heeft wel tot gevolg dat je ze niet zo makkelijk in de winkel kan gaan brengen om verhaal te halen. Nog een mail naar Acer?

Hoor je de schijf de hele tijd lopen? als je CTRL+ALT+DEL en taakbeheer bekijkt, wat zie je dan bij tabblad prestaties en netwerk.

Het kan namelijk zijn dat Vista zichzelf aan het updaten is.

Tevens kijk eens na windows Defender... Als die continue scant dan wordt je systeem ook errug traag. Ik zou defender eens uitschakelen.

Windows defender is uitgeschakeld! met het updaten van vista heeft het niets te maken, deze wordt gewoon geupdate terwijl de pc wel vlot draait!
ik zal eens kijken (ivm prestaties en netwerk) vanavond of morgen want ik ben op het werk momenteel ;)
Hoor je de schijf de hele tijd lopen? als je CTRL+ALT+DEL en taakbeheer bekijkt, wat zie je dan bij tabblad prestaties en netwerk.

Het kan namelijk zijn dat Vista zichzelf aan het updaten is.

Tevens kijk eens na windows Defender... Als die continue scant dan wordt je systeem ook errug traag. Ik zou defender eens uitschakelen.

Het is niet zo omdat je een nieuwe laptop hebt gekocht dat er automatisch de nieuwste drivers op aanwezig zijn...
(Ik zou dus toch nog eens gaan kijken op de site van acer en alle laatste drivers installeren, misschien is er wel een nieuwere met een bugfix)

zelf heb ik ook een acer en heb hetzelfde probleem vroeger af en toe (nu ook nog heel soms) voorgehad wanneer ik verschillende programma's tegelijk bezig was en vooral als ik grote bestanden aan het kopieren was van de ene harde schijf naar de andere(interne schijven).
Het is nu niet zo dat ik het elke 5minuten voorhad maar controleer dus maar zeker eens welke processen er allemaal draaien en of je cpu gebruik niet zeer hoog staat op die momenten

ik heb bij ieder apparaat op stuurprogramma bijwerken geklikt en alles lijkt up to date!
ik zal eens naar acer bellen (heb al 2 maal gemaild) maar vrees dat dit niet veel gaat helpen... ze lijken me niet zo bereidwillig
Het is niet zo omdat je een nieuwe laptop hebt gekocht dat er automatisch de nieuwste drivers op aanwezig zijn...
(Ik zou dus toch nog eens gaan kijken op de site van acer en alle laatste drivers installeren, misschien is er wel een nieuwere met een bugfix)

zelf heb ik ook een acer en heb hetzelfde probleem vroeger af en toe (nu ook nog heel soms) voorgehad wanneer ik verschillende programma's tegelijk bezig was en vooral als ik grote bestanden aan het kopieren was van de ene harde schijf naar de andere(interne schijven).
Het is nu niet zo dat ik het elke 5minuten voorhad maar controleer dus maar zeker eens welke processen er allemaal draaien en of je cpu gebruik niet zeer hoog staat op die momenten

Ik zal hem maar opsturen naar acer heb met hen contact opgenomen. Hopelijk ben ik hem geen maanden kwijt :s

Ik had dat in het begin ook (heb zelf een acer aspire 5920g)

Maar dat is na verloop van tijd zelf weg gegaan,

Ik had dat in het begin ook (heb zelf een acer aspire 5920g)

Maar dat is na verloop van tijd zelf weg gegaan,

Ik heb hem van eind juli en nog steeds niets verandert :s ik denk een hardware probleem want heb alle drivers up to date....

heb jij naar acer gebeld ivm dit probleem? zo ja wat zeiden ze?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan