Programma's starten niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louitje1965

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2001
Berichten
28
Vorige week liep mijn pc vast (Windows98) en kreeg ik dat leuke blauwe scherm. Na het opstarten werd een oud bestand teruggeplaatst, omdat iets niet meer kon worden benaderd (niet opgeschreven wat, aangezien die pc's wel vaker meldingen laten zien, achteraf wel stom natuurlijk).

Daarna had ik:
- een merkwaardig beeldscherm, VOODOO driver opnieuw geïnstalleerd;
- geen verbinding meer via de kabel, ook opgelost;
- mijn adresboek en oude bestanden niet meer, ook weer weten terug te plaatsen;
- veel minder bestanden bij opstarten in msconfig staan.

Nu doen een groot aantal programma's het nog niet, terwijl ze wel op de harde schijf staan maar niet te benaderen zijn. Bijvoorbeeld Kazaa heb ik opnieuw gedownload, maar die wil Media Player 6.4 of hoger. Die staat er nog wel op maar draait niet. Explorer kent Java niet meer en dat soort problemen.

De harde schijf heb ik zoveel mogelijk opgeruimd, gecontroleerd en gedefragmenteerd, ook de Norton viruscontrole laat geen problemen zien.

Volgens mij is er een bestandje beschadigd die mijn pc vertelt wat waar op de schijf staat, hoe kan ik dat herstellen?

Alvast bedankt voor de reacties,

Louitje
 
Hallo VanSchagen,

Ik heb Adaware gedraaid en krijg de volgende objecten:

Cydoor - Data Miner
Dialer - Malware
Tracking Cookie - Data Miner
Brilliant Digital - Data Miner

Deze zijn allemaal verwijderd (in quarantaine gezet).

En nu?
 
Verwijder KaZaa en dan:

Start > Uitvoeren >sfc /scannow (let op spatie achter sfc)
met de Windows CD in je CDROM speler.

Kijk daarna even op www.kazaalite.nl voor een spyware vrije versie .

Groetjes,

Pieter
 
Hoi Pieter,

De toevoeging /scannow (en de spatie) gaf een foutmelding "ongeldige parameters", met sfc startte e.e.a. wel op.

"Controle op gewijzigde bestanden" heb ik uitgevoerd. Hierbij kwamen geen problemen naar voren.

Het probleem is helaas niet opgelost.

Peter
 
Het precieze probleem is mij eigenlijk niet duidelijk ...

Groetjes,
Bennie
 
Bennie,

Het probleem is dat de programma's die op de harde schijf staan niet meer opstarten.

Dit geldt bijvoorbeeld ook voor Java en Windows Media Player, waardoor onder andere explorer niet goed functioneert.
 
Als ik het goed begrijp repareert dit bestand schades a.g.v. trojans. Het herstelt fouten die ontstaan doordat EXE bestanden niet kunnen worden gevonden.

Dit lijkt mij inderdaad het probleem.

Programmaatje gedownload en gedraaid. Ik krijg de melding dat "Registry Editor (regedit.exe) couldn't be found" de zoekactie die het programma daarna doet is ook niet succesvol.

Als ik via verkenner zoek vind ik het bestand wel in de windows directory (bij mij D:\windows.000).

Ik ben al een stap verder, nu de oplossing nog.
 
Hallo,

Beide programma's van Symantec en ook de scanner bij Tiscali heb ik uitgevoerd en ook deze keer is er niks op de harde schijf gevonden. Dus ik ben er nu wel van overtuigd dat de computer niet is besmet.

Het probleem is echter nog niet verholpen.
 
D:\windows.000 is wel een rare naam voor de Windowsmap. Hoe zit dat? Is er ook een map met de naam D:\Windows? Nu lijkt het alsof er meerdere versies van Windows zijn geïnstalleerd.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan