Programma's toewijzen aan profielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Hoi,

ik heb ooit eens een aantal programma's toegewezen aan bepaalde profielen in Windows XP Pro. Nu heb ik echt geen idee meer hoe ik dat heb gedaan destijds. Mijn bedoeling is om bepaalde programma's wel accessable te maken in profieltje '1' zodat je ze in profiel '2' niet kan openen.

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?

met vriendelijke groet:thumb:

Verschillende programma's voor verschillende gebruikers, of wil je verschillende hardwareprofielen aanmaken.

als ik een programma installeer komen ze in alle profielen terug. Nu installeer ik bijv. programma XXX en dat wil ik in profiel 1 en niet in profiel 2, 3. Dus mijn vraag is inderdaad of ik een programma kan installeren en het vervolgens aan 1 profiel kan koppellen?

Hardware profielen maken

Het is een beetje onduidelijk, maar in het midden van de pagina zit een knop "more" als je daarop klikt wordt het weer verder uitgelegd hoe en wat.

Sorry hoor jippie maar ts wil graag software over users kunnen scheiden en niet voor all users installeren en geen hardware profielen regelen

Niet alle applicaties zijn geschikt voor het gescheiden installeren. (in een thuis situatie)
Vaak kun je het herkennen als in de installatie gevraagd word of je het alleen voor de aangelogte gebruiker of voor alle gebbruikers wil installeren. is dat het geval kun je de software per profiel installeren.

Voor applicaties die je die vraag niet stellen kun je het openen nooit helemaal afschermen (altijd wel een manier om het te omzeilen) maar je kunt de snelkppelingen die op de locaties
c:\documents and settings\all users\start menu
c:\documents and settings\all users\desktop
aangemaakt worden door de applicaties verplaatsen naar
c:\documents and settings\PROFIEL1\start menu
c:\documents and settings\PROFIEL1\desktop

Je kunt daarnaast ook nog rechten op bestands niveau gaan uitdelen maar dat kan tricky zijn. als je het niet goed doet dan kun je iedereen de toegang tot de applicatie ontzeggen

Sorry hoor jippie maar ts wil graag software over users kunnen scheiden en niet voor all users installeren en geen hardware profielen regelen

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, maar dat was dus mijn eerste vraag, die hij beantwoorde met profielen ipv gebruikers.

Verschillende programma's voor verschillende gebruikers, of wil je verschillende hardwareprofielen aanmaken.

zijn antwoord

als ik een programma installeer komen ze in alle profielen terug. Nu installeer ik bijv. programma XXX en dat wil ik in profiel 1 en niet in profiel 2, 3. Dus mijn vraag is inderdaad of ik een programma kan installeren en het vervolgens aan 1 profiel kan koppellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan