Programma's verwijderen die niet meer op de pc staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marthead

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Als ik via start / configuratiescherm / software, programma's wil verwijderen die niet meer op de computer staan, maar nog wel in de lisjst, dan krijg ik de melding dat dit niet kan, omdat er geen uninstall file aanwezig. Vervolgens kan ik deze bestanden niet verwijderen en blijven zo onder de software staan.

Hoe kan ik deze toch verwijderen ?

Dat kan met Regcleaner. De nieuwste versie is helaas niet gratis. Als je even zoekt vind je wel de oude versie.

Geldt dit ook voor Windows XP en hoe werkt het programma ?

Alvast bedankt !

add/remove

Nee, bij xp zit deze functie er niet in. Doe het handmatig in het register.

To remove the application entry from Add/Remove Programs (if present) open regedit and navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall and find the folder for the application. Delete the folder.

Re: add/remove

Geplaatst door Jan Thomas
Nee, bij xp zit deze functie er niet in. Doe het handmatig in het register.

To remove the application entry from Add/Remove Programs (if present) open regedit and navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall and find the folder for the application. Delete the folder.

Dat is veiliger en makkelijker om met regcleaner te doen.

Om het via Regedit te doen, is niet mogelijk aangezien hier juist de programma's staan die ik niet wil deinstalleren.
Als voorbeeld: Ik heb ooit een demoversie van Deltaforce: Black Hawk Down geinstalleerd. Deze is nu verwijderd van mij pc, maar ik zie hem nog wel staan bij add/remove programms. Ik krijg hem hier dan ook niet weg en dit geldt voor meerder programma's.:confused: :( :o

Hoezo "niet via regedit"? Je zult wel moeten (hetzij met één of andere registercleaner, hetzij handmatig), anders gaat het niet. Handmatig kun je het als volgt doen:

doe Start -> Uitvoeren en type regedit. Navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ en open die. Je ziet daar subsleutels staan voor alle programma's die ook in Configuratiescherm -> Software voorkomen. Verwijder de subsleutels van de programma's die je niet meer hebt maar die je nog wel in de lijst bij Software -> Configuratiescherm ziet staan. De vermeldingen zullen uit de lijst verwijderen.

Doe dit wel zorgvuldig, maak geen fouten want die kunnen vervelende gevolgen hebben. Het beste kun je vooraf even een back-up van het register maken. (Dat gaat zo: kies Start -> Uitvoeren -> Regedit, klik Register, kies in het menu voor Registerbestand exporteren en geef de locatie op die je wilt; let wel even op dat bij Exportbereik de optie Alles is geselecteerd).

Bijna alles nu verwijderd op een 2-tal na :

Ik krijg de volgende melding bij Enter The Matrix : (zie bijlage )

En bij het willen verwijderen van Tennis Master Series 2003 doe het verwijderen in : start / configuratiescherm / software verwijderen, reageert het programma zelfs helemaal niet.

Kan ik regedit ook zoeken op bv. softwarenaam / fabrikant e.d. ?

Thanx !!!!!
:love:

Bijlagen

Je kan ook op fabrikant zoeken, mits je geen andere spul van dat fabrikant op de PC hebt. In het geval van Matrix dat is Infogames of zo.
Je kan het in het register erg makkelijk vinden.
Dus na dat : regedit. Klik op: Deze Computer.
Kies boven op Bewerken. Klik erop en vervolgens klik op Zoeken.
In de nieuwe venster vul dan in Matrix (of wat jij zoekt).
Klik op zoeken.
Kijk goed wat staat bij de gevonden sleutel en verwijder deze (delete).
Herhaal zoeken (als het goed is met F3) net zolang tot je de melding krijgt dat niets gevonden is.

Succ6 :D
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan