Chrisjuh123
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 aug 2007
Hey
ik heb een programmaatje gemaakt om van Celsius naar Fahrenheit en omgekeerd om te rekenen.
Van C-F gaat het prima maar andersom geeft ie een fout. Namelijk: Done.
Hierondert script: (FC is naam programma) (Op mn rekenmachine geeft ie een pijltje aan, zie entertoets op je toetsenbord, als ie een regel overslaat. Deze kan ik niet typen, dus staat er niets)
"1.Celsius-Fahrenheit"
"2.Fahrenheit-Celsius"
"Kies"?->A
clrtext
If A=1
Then "Celsius"?->X
32+(1.8xX)->B
clrtext
Locate 10,4,B
"FC"
If A=2
Then "Fahrenheit"?->X
(X-32)÷1.8->
Locate 10,4,B
"FC"
Wie kan mij hiermee helpen om de bug er uit te vissen of evt iets toe te voegen waardoor de fout verdwijnt. Of een site geven met veel informatie over dit soort scripts. Google heb ik al gebruikt, maar ik vond weinig bruikbaars
Alvast bedankt
Chris
PS: Dit heeft niets met school te maken. Dit soort dingen maak ik uit intresse.
ik heb een programmaatje gemaakt om van Celsius naar Fahrenheit en omgekeerd om te rekenen.
Van C-F gaat het prima maar andersom geeft ie een fout. Namelijk: Done.
Hierondert script: (FC is naam programma) (Op mn rekenmachine geeft ie een pijltje aan, zie entertoets op je toetsenbord, als ie een regel overslaat. Deze kan ik niet typen, dus staat er niets)
"1.Celsius-Fahrenheit"
"2.Fahrenheit-Celsius"
"Kies"?->A
clrtext
If A=1
Then "Celsius"?->X
32+(1.8xX)->B
clrtext
Locate 10,4,B
"FC"
If A=2
Then "Fahrenheit"?->X
(X-32)÷1.8->
Locate 10,4,B
"FC"
Wie kan mij hiermee helpen om de bug er uit te vissen of evt iets toe te voegen waardoor de fout verdwijnt. Of een site geven met veel informatie over dit soort scripts. Google heb ik al gebruikt, maar ik vond weinig bruikbaars
Alvast bedankt
Chris
PS: Dit heeft niets met school te maken. Dit soort dingen maak ik uit intresse.