Programmeercode in verschillende bestanden gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse40

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Allen,

excuses voor deze 'beginnersvraag'. Ik heb wat macro'tjes gemaakt die goed werken in een excel file. Nu wil ik deze in andere files ook aansturen middels icoontjes bovenaan het werkblad. Echter ze werken niet meer.

Ik heb ze opgeslagen in 'deze werkmap' en dat zal het zijn, maar hoe doe ik dit goed (zonder dat ik bv een persoonlijke map altijd moet openen)?

Alvast erg bedankt!

Vriendelijke groet,

D. Antonisse

Om de macro's in verschillende bestanden te kunnen gebruiken, kun je ze het beste in de Persnlk.xls op laten slaan. Anders heb je de werkmap altijd nodig om ze te kunnen draaien. Het bestand Persnlk.xls wordt altijd op de achtergrond geopend, dus dat zie je niet, en je heb er verder geen omkijken naar. Bij het aanpassen van een macro, zie je de een verwijzing in de Projectverkenner staan naar Persnlk.xls, en de andere geopende bestanden.
Samenvattend: heb je macro's die specifiek voor één bestand zijn bedoeld, zet ze dan in de werkmap van het betreffende bestand. Zijn ze algemeen, verplaats ze dan naar Persnlk.xls. Dat kan je overigens doen vanuit de Projectverkenner met Knippen en Plakken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan