programmeertaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisvho

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2011
Ik wil graag leren om eenvoudige programmaatjes te schrijven, maar welke programmeertaal moet ik hiervoor leren?
Ik heb zelf goede kennis van HTML en CSS, maar dit is vooral voor het web.

Weet iemand een programmeertaal die makkelijk te leren is?

Basic: Visual Basic Script (VBS)

Iets geavanceerder: Javascript?

Geavanceer(volgens mij) C++
Ik heb zelf alleen een beetje ervaring met vbs (msgbox!:P)

Ik kan je dus niet echt helpen met het programeren en de talen maar ik dacht mischien kun je er wat mee!

Succes met je programmas!

Laatst bewerkt:
Waar wil je het gebruiken? Als je je webervaring wil uitbreiden is java en PHP wel een goede keuze. Als het eenvoudige standalone programmatjes zijn kun je kijken naar iets als visual basic of python.

Ik wil het gebruiken om wat standalone programma's te maken. Weet nog niet wat voor een programma, komt vanzelf wel :P

Mijn leraar had het over Delphi (voorheen Pascal) is dat ook een programmeertaal om wat grappige programmaatjes mee te schrijven?

Ik wil het in een keer goed doen. Ik weet van vb dat het niet altijd even fijn werkt.
Waar kan ik het best wat over delphi vinden?

delphi zou ik niet meer aan beginnen. het wordt eigenlijk alleen op scholen gebruikt. Vooral omdat het een zeer strikte taal is die geen enkele creativiteit toelaat. Dat leert mensen strikter en methodisch te werken. Buiten een opleiding zul je het nooit in het "wild" aantreffen.

En ik heb ervaring met C/C++/C#/PHP/javascript/python/VB/vb.net/delphi en LUA (en mogelijk nog wat vergeten). Delphi gewoon niet doen.

VB.net (visual studio express 10) is volwassen en krachtig en ik zou ook zeker daar toch even kijken.

Visual Basic is alleen voor Windows, en wie zegt dat hij wil programmeren voor dat besturingssysteem?
Kun je eerst vertellen voor welk platform je wilt gaan programmeren. Ik zou eens kijken naar Ruby, Python, Java, PHP, Perl, C++ of als je echt alleen wilt programmeren voor Windows C# en voor Mac Objective C. En voor Linux zou ik beginnen met Bash, kun je leuke simpele scriptjes/programmatjes maken, maar echt grote programma's er mee maken kun je wel vergeten.

Wat voor soort applicatie wil je gaan maken?

Laatst bewerkt:
Ik was benieuwd wat jullie voor suggesties zouden geven voor een mogelijke programmeertaal die ik zou kunnen leren. Maar ik ga php leren. Dit kan ik dan weer gebruiken op de websites die ik maak en zal maken.

Allemaal erg bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan