programmeren 3com superstack via console poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselbraaksma

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Het zou moeten werken met een USB->Com converter als je geen echte compoort meer hebt. Zelf nooit getest met deze specifieke switch, maar goede resultaten met andere hardware.

Zoiets. let wel op, hier staat niet bij dat het ondersteund wordt door vista/w7. mogelijk wordt het standaard ondersteund, maar als ze een externe driver gebruiken gaat deze niet werken.

wat bedoel je met externe driver?
en ik heb trouwens nog een 98-pc waar wel com poorten op zitten maar welk programmatje moet ik dan gebruiken?
In win xp weet ik dat ik ff telnet moet downloaden maar wat gebruik ik in 98?

er zit trouwens zon 9-polige null modem kabel-aansluiting op de switch dus geen rj-45

zowel xp als 98 hebben volgens mij standaard hyperterminal. anders puttytel en mogelijk nog meer programma;s

Ik zou niet durven gokken op zo'n serieel naar usb convertertje. Ik heb daar geen goede ervaring mee. Misschien bij de computerboer op de hoek een seriele kaart halen? Of hier: EDIT

De link gaat niet lekker. Even op www.conrad.nl zoeken op "seriele pci" of produkt 972523 - 8A dan kom je hem tegen

En wat denk je van een factory reset en dan benaderen via het standaard ip adres? Dan kun je hem denik ik ook programmeren via de webbrowser

Laatst bewerkt:
ok dus gewoon een null modem kabel kopen en dan in de com poort en met hyperterminal maar waar haal ik zon null modem kabel gewoon bij de pc boer of heeft er iemand een linkje?

ok dus zon kabeltje ga ik halen baud enzo goed instellen met hyperterminal (heb ik gevonden) en dan moet het goed gaan.
Bedankt voor jullie hulp, als ik er al niet uit kom open ik wel weer een nieuw topic.
Hier mag een slotje op, Bedankt

Wessel, ja moet goed gaan. Maar nog maals, zit er geen beheer op via de webinterface?

Ja je kunt hem zelfs via de internet browser programmeren alleen moet je hem eerst wel een ip geven en dat kan alleen via console poort

Is dat zo? Die 3com is volgens mij wel een ouder model, maar met nieuw switches kun je gewoon een vast ip adres geven aan je pc netwerkkaart en dan het ip adres ingeven van de switch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan