programmeren als hobby duurder geworden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

QuadranII

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Berichten
30
Hallo,

vermits ik niet direct een plaats vond om deze topic te starten heb ik het maar bij overige programmeertalen gezet.

als ik terugkijk naar het verleden was programmeren als hobby niet echt duur.

men had GW-BASIC, QuickBasic, Turbo Pascal, Turbo C++ en dat zal zowat al geweest zijn :p

men kon toen een compilertje officeel kopen voor pakweg nu 150 euro. en dan kon je code gaan kloppen.

als ik nu de prijzen zie van onder andere Codegear (1999$ voor C++ Builder 2007) en de prijzen van addon componenten voor Delphi en C++ slaat mijn hart op hol :shocked:


ok, nu is er Java wat gratis kan gebruikt worden zal men zeggen.

is het normaal dat men voor een C++ componenten soms 250$ vraagt.

en wat met al die database standaarden, gaande van BDE over ADO, SQL, MYSQL, SQL SERVER, Oracle enz enz enz...


enfin, wat denken jullie ervan ? :evil:
 
Microsoft heeft nog wel een wat setjes liggen, namelijk de Visual Studio Express Editions.
Daarin zit dacht ik J#, C#, C++, Visual Basic, SQL Server en Visual Web Developer.
Link
 
hehe inderdaad
je kan gratis visual basic 2005 downloaden, ect ect. Het hoeft niet duur te zijn! Ik doe ook alles gratis, het is maar een hobby ;)
 
zijn dat niet de trial versions ?

wat kost de Visual Basic .NET 2005 als officieel pakket ? of is dit echt gratis ? :D
 
Nee, dat zijn speciale aangepaste versies voor Hobbyisten en mensen die een taal willen leren.
Ze kunnen wat minder, maar ze zijn nog steeds heel geavanceerd;)
 
Ik moet inderdaad vaststellen dat wanneer je professionele applicaties wil gaan ontwikkelen, het niet altijd even makkelijk is om de juiste tools te vinden.
Maar als je even een blik op de opensource-community richt kan je toch een waardig equivalent voor de meeste betalende toepassingen vinden. (dev-cpp, eclipse, source-edit, notepad++)

Gelukkig geven steeds meer bedrijven ook hun SDK's / compilers vrij en worden enkel add'ons/libs/IDE's betalend. (addons/libs die je vaak na enige oefening zelf kan nascripten).

Dus ik denk niet dat het er uiteindelijk allemaal duurder op geworden is. Het is gewoon soms moeilijker te vinden...

--Johan
 
Hallo,

als ik terugkijk naar het verleden was programmeren als hobby niet echt duur.

men kon toen een compilertje officeel kopen voor pakweg nu 150 euro. en dan kon je code gaan kloppen.

en wat met al die database standaarden, gaande van BDE over ADO, SQL, MYSQL, SQL SERVER, Oracle enz enz enz...


enfin, wat denken jullie ervan ?

Hey vierkantje.

Ik werk zelf met een database van (www.)Alphasoftware(.com) :thumb:
Je kunt er een maand gratis mee testen. :thumb:
Er zit een applicatie 'Alphasports' bij, die je helemaal kunt bekijken
Het is een applicatiepakket voor niet-programmeurs om een eigen bedrijfsadministratie te ontwikkelen.
Je moet alleen zelf een logisch ontwerp maken. Dus weten wat je wilt.

Het is heel praktisch maar je kunt het zo ingewikkeld maken als je wilt.
Je kunt er ook een database mee of het web zetten.:thumb:
Het kan (front-end) in allerlei bedrijfstoepassingen worden gebruikt. Leest en schrijft desgewenst ook in (back-end) Mysql-Oracle-SQL-DB2-Acces en zo meer. :thumb:
Importeren en exporteren van /naar excel.:thumb:

Als je op de site kijkt zie je de prijs. Regelmatig zijn er aanbiedingen.
De Enterprise edition kost dan b.v. USD 169,- incl. dikke pfd met instructies.:eek:

Overigens met een forum op niveau. tja.. wel in het engels.:confused:
Take a look at http://msgboard.alphasoftware.com/alphaforum/:love:

groeten

Ton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan