CrazySoccer
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 nov 2013
Ik heb volgende week examen van Technish programmeren. We hebben zowat de vraag al gekregen, maar omdat ik een 'noobje' ben, kan ik het even niet vinden.
Nu de opdracht is:
De vraag zal gelijkaardig zijn zoals de deze:
Let op; hier moet ik dus een checkbox bij invoegen, waar je een vinkje kan insteken. Stel ik vink dag 1 en 3 aan, dan moet hij dag 1 en 3 berekenen ?
Kan iemand me hierbij helpen ?
Ben hier ook nieuw trouwens, maar ik denk wel dat ik in de juist topic zit, als ik verkeerd zit, kunnen de mods het verplaatsen.
Kan iemand dus deze oefening oplossen met de extra erbij, met het vinkje ? Want daar zit ik wel vast .. :/
Bedankt alvast voor jullie hulp, ben jullie dankbaar!
Nu de opdracht is:
De vraag zal gelijkaardig zijn zoals de deze:
1. Een bedrijf laat een werknemer iedere werkdag (vijf dagen) om 12 uur de temperatuur ingeven van een reactorvat zonder scheurtjes. Voorzie dus vijf TextBoxen zodat een gebruiker vijf getallen kan ingeven. Maak een functie die de gemiddelde temperatuur uitrekent en een functie die de minimum en maximum temperatuur uitrekent. Maak hiervoor in eerste instantie gebruik van selecties. Toon alle berekende waarden ook overzichtelijk aan de gebruiker. Zorg er ook voor dat de gebruiker geen negatieve waarden kan invoeren, Anders moet hij opnieuw kunnen proberen.
Tip: om het aantal selecties te beperken zou je ook kunnen gebruik maken van de ingebouwde funtion Math.Min waarvan je hieronder een voorbeeldje kan terugvinden…
Dim Kleinste As Double
Dim Getal1 As Double
Dim Getal2 As Double
Dim Getal3 As Double
Kleinste = Math.Min(Getal1, Getal2)
Kleinste = Math.Min(Kleinste, Getal3)
Let op; hier moet ik dus een checkbox bij invoegen, waar je een vinkje kan insteken. Stel ik vink dag 1 en 3 aan, dan moet hij dag 1 en 3 berekenen ?
Kan iemand me hierbij helpen ?
Ben hier ook nieuw trouwens, maar ik denk wel dat ik in de juist topic zit, als ik verkeerd zit, kunnen de mods het verplaatsen.
Kan iemand dus deze oefening oplossen met de extra erbij, met het vinkje ? Want daar zit ik wel vast .. :/
Bedankt alvast voor jullie hulp, ben jullie dankbaar!