Programmmeerbare sneltoetsen voor Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

bingel

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Hallo Allemaal, (bericht ook gepost in acces gedeelte.)

De Afgelopen jaren heb ik veel tijd besteedt om een database in elkaar te knutselen om productiegegevens hierin vast te leggen. Nu rollen er automatisch prodcutieopdrachten uit met de juiste machineinstellingen. Hierbij wordt er een ordernummer aangemaakt en een Artikelnummer wordt op de productieopdracht weergegeven.

Nu is het voor mijn collega's een hele rompslomp om etiketten af te drukken. zoals het nu gaat is het in Word een etiketten formulier openen en hier de gegevens in veranderen en afrdrukken. Nu komt het vakr voor dat als je een word doc opent van een bepaald artikel dat er een ander artikelnummer in staat.
Daarnaast is er nog het probleem dat het invoeren van etiketten vaak ook problemen oplevert.

Hiervoor heb ik de volgende oplossingen bedacht:

Op de productieopdrachten heb ik inmiddels via access barcodes kunnen afdrukken. Dait gaat goed. Ook heb ik na lang proberen eindelijk een barcode scanner werkend gekregen.
Als er iets word ingescand dan is dit hetzelfde als een toesnbord invoer.

Het plan is om naast de barcode scanner een etiket aan de muur te hangen die na het scannen (wat hetzelfde is als toetsenbord invoer) van een barcode het juiste etikettenformulier opent. Vervlogens wordt het ordernummer gescand en het artikelnummer. Vervolgens op een barcode die 1x het formulier afdrukt.
Voor de etiketten heb ik al een laserprinter gekocht. Deze zijn gelukkig niet meer zo duur.

Nu is mijn vraag. Hoe krijg ik het voor elkaar dat als een bepaalde barcode wordt gescand, dat hierna een bepaalde macro wordt geactiveerd?

Ik weet dat er sneltoetsen zijn maar deze zijn van access zelf. In Excel kan je een opgenomen macro aan een toetscombinatie koppelen. I access gaat dit helaas niet zover ik weet. Ik gebruik access 2000.

Weet iemand wat bijvoorbeeld <ctlr>+<shift>+<X> als barcode (toesenbord invoer) zou zijn?

Wie o wie kan mij helpen

Gr. Stephan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan