Progs starten niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Er zijn een aantal achtergrond prgrammaas die bij mij de ene keer wel en de andere keer niet willen opstarten, pas na een reboot na open msconfig start ales weer op maar de volgende reboot weer niet.
De pc is vrij van spyware en of ellende.
Iemand andere ideeen.
 
Laatst bewerkt:
Dit probleem heb ik ook, als ik tijdens het welkomsscherm direct op mijn account klik starten soms niet alle programma's op, of ze worden althans niet weergegeven op de taakbalk. Als ik iets langer wacht tijdens het welkomsscherm, of even uitlog en weer inlog komen meestal wel alle programma's op de taakbalk te staan. Ik gebruik zonealarm firewall, McAffee 8.0 anti virus en ad-aware 6 en spybot S&D.

waar kan dit aan liggen ??
 
jjw & peter

Maak je register eens goed schoon misschien dat het helpt.
Als in het register nog verwijzingen staan naar progjes die al verwijderd zijn, maar nog restanten hebben van achter gebleven .dll en andere zooi die gedeeld zijn met nog draaiende progamma's, dan kan je dit soort problemen krijgen.

Download de 15 dagen trial van Registery-clean

groetjes speedtouch
 
bedankt speedtouch, ik heb het gedownload en mijn register gereinigd, en het programma vond behoorlijk wat fouten. Echter het probleem (nou ja, probleem...) is er nog steeds.
 
Peter
Heb je na het reinigen de pc opnieuw opgestart, sluit de pc af en wacht heel even met het opnieuw opstarten, misschien zie je dan wel resultaat :confused:

groetjes speedtouch
 
Hallo Speedtouch,

dat heb ik uiteraard gedaan, en vanmorgen (toch zeker 8 uur later) bij opnieuw opstarten nog steeds hetzelfde probleem. Is het misschien zo dat een bepaald programma aan het opstarten en daardoor de rest niet opstart, en zodra dat programma helemaal opgestrat is, de rest niet opstart (als je begrijpt wat ik bedoel :) )??
Ik ga eens wat opstart programma's de-installeren en in een andere volgorde installeren, misschien helpt dat?
 
Nou ik had het met mijn screenshot progje, ik heb maar eens de boel handmatig gedaan, ik heb hem gedinstaleerd, daarna heb ik de pc geherstart, toen ben ik maar met de hand gaan zoeken naar ale verwijzingen in het register en die verwijderd, dit geld dan alleen voor de autorun taken en de mapen die nog in het register stonden, deze zijn weggehaald en daarna heb ik nog een keer opgestart, toen het progje opnieuw geinstaleerd, en nu werkt het weer wel.
Een oorzaak heb ik nog niet gevonden.
 
Misschien dat deze tip werkt.

Start > uitvoeren > msconfig
Tabblad opstarten> klik op de knop alles uitschakelen, vervolgens selecteer het tabblad services, kies > alle microsoft services verbergen, verwijder de vinkjes bij de nog aanwezige services.

Herstart de pc en controleer of het probleem zich nog voor doet.
Schakel vervolgens een voor een de services weer in tot het probleem weer komt.
Dan heb je de boosdoender te pakken.

succes ik hoor de uitslag nog wel.

groetjes speedtouch
 
Ja nou helaas werkte dat bij niet, ik denk dat we het soms niet moeten zoeken in de meest gangbare en standaard oplossingen, nogmaal, ik heb het nu met de hand gedaan en dat werkte wel, als ik wndows laat doen wat hij zou moeten doen, dan werkt het niet.

En microsoft houd maar vol dat het zo'n stabiel software pakket is.
 
Het probleem met XP is dat ze deze simpel en gebruiks vriendelijk willen houden met te veel beveiligingen naar mijn inziens.

Voor XP draaide ik met W2K-pro, deze was stabieler naar mijn mening, en wat brengt de toekomst met Longhorn :(
Als ik nu de problemen lees met sp2 geinstalleerd, dan word het tijd om eens Red-Hat Linux ofzo te installeren.

groetjes speedtouch
 
inderdaad Speedtouch, er is veel ste veel ellende leesbaar met SP2, maar ja, de mensen waren al gewaarschuwd, ze zijn zo bezig met anti illegale software, je kon er alop rekenen dat nu de mensen met illegale software en SP2 alleen maar problemen gaan krijgen, dat XP niet stabiel was is voor mij al bekend vanaf dag 1 installatie, daar ging het al niet lekker.
Nu draait het redelijk soepel en kan doen wat ik wens met de pc.
Lonhorn moet ik nog eens uittesten, al wel op cd staan.
Win 2000 pro nl draaide ik heel lang mee, dat is er ooit af gegaan toen ik ook graag XP eens wou testen.
 
En dat heeft natuurlijk niks met illegale software te maken, want mijn pc draait daar uitsluitend op en alles werkt naar behoren. Dat is misschien je mening maar die is niet correct.
 
Helaas is het probleem ook nog niet weg, mischien hebben anderen nog tips.
 
Ik weet niet hoe vol jou pc staat met progamma's,maar déinstalleer de progamma's waarvan je eigenlijk geen gebruik maakt.
Maak daarna alles schoon in je register.
De progamma's waarvan je wel gebruik maakt, kan je dan beter een nieuwe instal overheen zetten.
Bij mij heeft het destijds geholpen.
Ik heb het probleem zelf ook gehad, hierbij bleek een progamma van acoustica de boosdoener.

groetjes speedtouch
 
Nou dat is nou juist het luekste van het verhaal, de C: schijf zit eigenlijk helemaal niet vol, Windows, een paar prgrammas die ik veel gebruik en daar houd het wel mee op, er start ook niet zoveel mee als prgjes op de achtergrond, de belangerijkste zoals mijn codec pakket en software voor draadloos toestenbord en muis, voor de rest dus twee progs die niet altijd opstarten zoals een printscreen prog en een sticky's.
Helaas willen die niet altijd opstarten, soms wil ook het icoon voor geluid niet mee starten.
Vreemd vreeemd vreemd, het begon ook zomaar uit het niets.
XP is niet meer zo stabiel als in het begin.
 
Heb je ook geprobeerd om de explorer te herstellen.
sfc /scannow

Anders zou ik het ook niet weten :eek:

groetjes speedtouch
 
En het enige wat ik nog kan bedenken is een ander programma dan McAfee op virussen en trojans te laten scannen (desnoods een online virusscan) want als ik dit hele verhaal zo terug lees, gaan mijn gedachten als eerste uit naar een virus / trojan infectie, gelet op het gedrag van je computer. Levert dat ook niks op. Niewue installatie. Het is even slikken, slik t maar.
 
Nou helemaal opnieuw beginnen, alsjeblieft, het draait op een paar hikken na helemaal perfekt, lekker snel.
Het gekke is dat als ik dus juist niet zo lang wacht met de gebruiker aan te klikken en het paswoord in voer dat het dan wel goed gaat.
Vreemd allemaal.
Maar goed, toch bedankt voor het meedenken, ik ga me er maar niet meer zo druk om maken.
Ik zet de vraag op opgelost.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan