• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Project budget Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter HLak
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HLak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2020
Hallo,

Ik wil graag een Excel gaan gebruiken voor het registreren van projectbudget waar de nadruk ligt op reeds gemaakte kosten en kosten welke nog gaan komen.

De opzet van mijn Excel heb ik toegevoegd. Ben zelf niet best met Excel maar hoop dat iemand mij wil helpen met het volgende;

-Per project maak ik een tabblad. Deze start met project 2020-01. In dit blad staan per project de kosten per maand en in totaal.
-(vraag) Kosten van de maand waar we in zitten of welke is geweest wil ik automatisch het vakje (als dat kan en anders de tekst) groen laten kleuren (voor tab 2020-1 2020-2 en 2020-3).
-(vraag) kosten van de komende maanden automatisch het vakje (als dat kan en anders de tekst) rood laten kleuren (voor tab 2020-1 2020-2 en 2020-3).
-(vraag) indien de kosten dus groen kleuren dan auto invullen in de groene kolom en als de kosten rood kleuren auto invullen in de rode kolom (voor tab 2020-1 2020-2 en 2020-3)
-(vraag) de totale kosten uit de groene en rode kolom per project auto invullen onder tabblad "Totaal overzicht".
-(vraag) een getal met een + of en - weergeven in de kolom "verschil" onder tabblad Totaal overzicht.

-(Vraag) Onder tabblad "totaal overzicht grafiek per project (2020-01 02 en 03) een staafgrafiek (histogram) met het "budget" "Gemaakte kosten" en "Nog te maken kosten"

Alvast enorm bedankt voor een reactie!

Groet,
Hugo

Bijlagen

is dit dezelfde vraag?

Zo ja dan dubbelpost!
Dat is niet verboden, maar het is wel zo netjes om even te melden dat je een vraag ook op een ander forum hebt gesteld.

Laatst bewerkt:
Ben je eruit *knip* mail adres maar even weggehaald....last van spammers enzo.

Maar wat is je vraag of oplossing nu?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan