Projectnummer opbouwen (Automatisch nummeren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is inderdaad de suggestie die ik ook gedaan zou hebben... In je projectnummer wil je (neem ik aan) de verwijzing opnemen naar het unieke klantnummer. Als dat niet het veld Opdrachtgevernummer is, zou ik een andere verwijzing maken naar het nummer dat wèl uniek is. Als je zegt dat een opdrachtgevernummer gelijk is aan een bedrijf, maar dat meerdere klanten hetzelfde opdrachtgevernummer kunnen hebben, dan moet ik dus de conclusie trekken dat een klant niet gelijk is aan een bedrijf. In dat geval ben je welhaast verplicht voor het juist functioneren van je db om dat in je relaties en tabellen tot uitdrukking te brengen.
Maar snappen doe ik deze splitsing dus niet... Kun je e.e.a. verder verduidelijken?

Mijn opdrachtgevers zijn verdeeld over diverse bedrijven. En de bedrijven bestaan ook weer uit diverse klanten. Dus er zijn meerdere klanten uit een bedrijf die ik bedien.

De projectnummers daarentegen grijpen enkel terug op bedrijf. Ik weet dat het erg onlogisch is. Maa het is geen goed idee om een formule waar ze al jaren mee werken om te gooien, het voornaamste is dat ik dan ook in de problemen ga komen met projectnummering vandaar. Ik denk dat de beste oplossing voor mij is om een tabel te maken m.b.t. het bedrijf. Dit bedrijf is gekoppeld aan een opdrachtgevernummer, of beter nog, ik zal dit bedrijfnummer moeten gaan noemen. In het invoerform voor nieuwe opdrachtgever kan dan het bedrijf gekozen worden die weer gekoppeld wordt aan bedrijfnummer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan