• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

projectplanner kleurt niet alle dagen van de week

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvandertol

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2021
Goedemorgen,
Ik wil graag het standaard sjabloon van de projectplanner wijzigen. Ik wil hier graag, naast de weeknummers ook de dagen in weergeven.
In de huidige sitautie kijkt excel bij het inkleuren van de vakjes naar de weeknummers. Als ik simpel een rij invoeg dan kleurt de ingevoegde rij niet mee.

Excel gebruikt namen waaraan formules gekoppeld zitten. Alleen kan ik deze formules niet doorgronden, daar is mijn kennis te beperkt voor, vandaar mijn hulpvraag.
Kunnen jullie mij helpen? Wat ik dus graag zou willen is ik start in week 1, dus ook de vakjes van ma t/m zo meedoen met de rest van het programma.
Omdat ik er ook nog wat van wil leren, kunnen jullie ook de formules uitleggen?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Patrick van der Tol

Bijlagen

Hallo Patrick,
Je ziet wel hoeveel reacties je hebt gekregen.
Om jouw bestandje te doorgronden en het actueel te maken en om ook nog eens alles uit te leggen daar heeft eigenlijk niemand zin in.
Het is een hoop werk om bepaalde dingen te vragen van jouw, die niet zo erg bekend is met Excel, en die te verwerken in je bestand.
Er staan bijvoorbeeld naast Actuele week een stuk of wat validatielijsten, waarom staan die daar.
Heb je iemand die dit bestand gemaakt heeft om je uit te leggen van hoe of wat.
En om alle weken uit te splitsen in dagen, oei dat is veel werk.
Misschien zijn er programmeurs vba die dat kunnen maar dan nog een heel werk.
Misschien is er iemand die voor jouw nog een bestandje op zijn computer heeft staan die bijna voldoet aan jouw wensen.
Maak zelf een opzetje om te laten zien wat je wilt bereiken met tekst en uitleg.
En dan nog als je veel moet plannen is daar ook software voor, waar je alles met een tijdlijn uit kunt splitsen zoals Microsoft Project.

Groetjes
Johan

Laatst bewerkt:
Duidelijk genoeg:rolleyes:
Daarom verwees ik naar die thread.

Hallo, ja zoiets bedoel ik inderdaad!
Ik heb nu zelf ook een planning gebouwd. Nu alleen het kritiek pad nog..
in ieder geval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan