proliant dl360 g4

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjs87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Hallo mensen,

ik zit echter met een heel groot probleem en ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen,

Ik heb vandaag een hp proliant dl360 g4 server gekocht,

hier stond geen besturings systeem op,

nu heb een xp cd gemaakt en probeer die nu te booten maar ik heb geen idee hoe dat moet en hoe ik xp er op kan krijgen

iemand van jullie ervaring en die me zou willen helpen het hoeft niet voor niks

bedankt alvast

Eerst maar eens wat informatie vooraf. Een DL360G4 is een SERVER. Deze zijn niet ontworpen om een client OS te draaien zoals XP. Je kunt proberen te installeren maar of je alle benodigde XP drivers zult vinden waag ik te betwijfelen.

Als het je gelukt is een XP cd en serial te krijgen lukt het je vast ook wel om bijv. Windows 2003 server te krijgen.

Om eender welk OS te installeren zul je de opstart volgorde in de BIOS moeten aanpassen zodat de CD eerst staat. De BIOS is bereikbaar via F10 geloof ik.

Wil je toch perse XP op de server draaien. Installeer dan eerst VMWare ESXi (gratis) en installeer dan XP als guest. Kun je nog een paar extra machines maken ook.

@RogerS: De drivers voor Windows2003 zijn ook bruikbaar onder XP.
Dat geldt ook voor WindowsME en Windows2000 drivers.

Dit omdat ze allemaal van het WDM drivermodel zijn (Vista en W7 gebruiken het WDDM drivermodel).
De HP drivers voor Windows2003 doen het dus, maar het zou kunnen dat je ze eerst (m.b.v. Winrar e.d.) uit drivers met installatieprogramma moet halen, zodat je ze handmatig kan installeren, mocht zo'n installatieprogramma vinden dat die alleen onder Windows2003 gebruikt mag worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi dnties,

dank voor je aanvulling en voor wat betreft de drivers klopt het helemaal.

@RogerS: Graag gedaan.

@topic-starter: Kijk hier voor alle online support die HP levert voor jouw type Proliant.

hier kun je de drivers downloaden. Afhankelijk wat voor harde schijven je in je computer gaat zetten en hoe je ze gaat gebruiken heb je daarvan de relevante drivers onder "Driver - Storage Controller" nodig.

Je zult die drivers dan moeten uitpakken en integreren in je XP cd, zodat ze geladen worden bij opstarten. Een handig programma hiervoor is nLite, waarbij je dan moet aangeven bij het integreren van drivers dat je de Tekst-based driver wilt integreren (dus niet "plug-n-play"), zodat de harde schijven ook herkend gaan worden tijdens de installatie van XP. Let hier even bij op: De te integreren tekst-based drivers moet al uitgepakt zijn én de drivermappen moeten een TXTSETUP.OEM bestand bevatten, anders kunnen ze niet als Tekst-based driver worden gebruikt.
Een handleiding die je kunt gebruiken is (o.a.) deze, waarbij je de paragraaf "Service Pack 3 slipstreamen met AutoStreamer" overslaat en je je misschien alleen wilt richten op het integreren van drivers + evt. een Service Pack van XP (SP2 of SP3, die je resp. hier en hier kunt vinden).

Succes,

Tijs.

Nog even iets: Je zou (raad ik aan) kunnen overwegen om de SmartStart CD te branden die op die driver-pagina beschikbaar wordt gesteld onder Software - CD-ROM op deze driverpagina voor Windows 2003

Je vind dat alle relevante drivers op de CD-rom onder de map compaq\drivers\wnet en het relevante TXTSETUP.OEM bestand ín die map, waarmee je direct enkele van die Storage Controller drivers kunt integreren als Tekst-based driver.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan