Proliant server installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter-1985

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Berichten
59
Hallo,


Ik probeer nu al geruime 2 weken een oude proliant ML370 G2 met 2 x 1 Ghz en 2x 1GB ram aan de praat te krijgen. De machine wil met geen mogelijkheid van de smartcd starten.
Heb een orgineele CD die destijds bij de machine geleverd is (versie 5.0) geprobeert en heb 2 versies van internet gedownload versie 5.50 en versie 7.90. Heb ook al 4 verschillende CD-ROM / DVD-Rom drives geprobeert die in andere machines alle 4 werken.
Maar bij het booten van de machine gaat die alleen maar proberen van diskette, netwerk en HDD te starten. In de bios staat de boot volgorde op diskette/CD-Rom/Netwerk/HDD.
Ik snap niet wat het probleem kan zijn.
Weet niet of het kan beinvloeden dat er een extra losse SCSI kaart in zit waar de 6x 72,8 GB HDDs achter hangen. De onboard SCSI controller is namelijk niet standaard voorzien van de RAID controller die moet je extra erop prikken en dat is bij deze server niet het geval.

Ik hoop dat 1 van jullie misschien een idee heeft.
Meer details nodig? laat het even weten dan post ik die.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij typisch een geval van defecte cd-rom speler. Vervang die eens, en probeer het opnieuw.

Ook kan het zijn dat de kabel naar de cd-rom speler kapot is danwel dat de IDE controller in de bios is uitgeschakeld etc.

Succes,

Tijs.
 
heb al 4 cd-rom/dvd-rom drives geprobeert en ook verschillende ide kabels.
Heb inderdaad nog niet goed naar de ide controller(onboard) gekeken.
Zal die morgen(vanmiddag) eens nakijken wat die doet.
gooi er wel ff een IDE harddisk achter kijken of die die herkent.

Laat het hier nog wel weten, hoe of wat, na de test.
In ieder geval bedankt alvast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan