Promoten van downloads/torrents op jou website legaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martjojo1

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
45
hallo Iedereen,


Is het promoten van Torrents en andere downloads illegaal?

hiermee bedoel ik dat je bijvoorbeeld op jou website een stukje tekst hebt over een bepaalde download en dan een link naar bijvoorbeeld een download op isohunt.com of thepiratebay.org etc...

Is het illegaal om die links op jou website te zetten omdat je hiermee eigenlijk deze websites steunt of zie ik dit verkeerd?

Thx in elk geval!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
illegaal...waarom moeten de providers de ip adressen sluiten van de piraat.
 
illegaal...waarom moeten de providers de ip adressen sluiten van de piraat.

ja, maar kan deze website ook gestraft worden als ik bijvoorbeeld een link geef naar een torrent?
Dacht het niet toch?

Kijk dat het op deze website niet mag is even terzijde maar ik zat te denken:
Een website die voor vele torrents een advies geeft en welke je het beste kan downloaden enzo.

Dan maak je voor elke die je het beste kan downl een link naar die torrent op bijv isohunt.com etc..
Dan staat er geen illegale waar op jou website en je publiseert het ook niet.. je geeft er alleen info over toch?
 
ja en dat mag dus niet....
 
Voor wat juridische achtergronden: lees het artikel "Aansprakelijk voor hyperlinks":

  • "Een hyperlink is legaal, behalve wanneer de plaatser weet of redelijkerwijs moet weten dat de link naar een onrechtmatige publicatie wijst."

  • Iedereen is zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor alle links die hij/zij op zijn/haar website plaatst.
  • Onrechtmatige publicatie = bv. als het om een bestand gaat dat het copyright schendt of op een andere manier tegen de wet is.
  • Als bv. een film in Amerika net uit is en nog niet eens in Nederland draait, maar toch gratis via een torrent binnen te halen is, moet je "redelijkerwijs weten" (= kan je op je klompen aanvoelen) dat er iets niet klopt. De filmmaatschappij heeft daar natuurlijk nooit toestemming voor verleend en loopt dan duidelijk inkomsten mis. En dat vinden ze niet leuk (hebben ze ook speciale advocaten voor in dienst).
  • Door het verschaffen van zogenaamde "informatie" waar illegale dingen te krijgen zijn ben je in feite medeplichtig aan het illegaal handelen van anderen ("gelegenheid geven"), dus ook zelf in strijd met de wet = illegaal bezig.

  • Illegaal = bij een rechtszaak veroordeling tot schadevergoeding (meestal niet mals, in de 1000'en Euri :confused:)
  • Als je site reclame-inkomsten heeft, maak je winst uit het doorgeefluik spelen naar verboden waar, en wordt dat door de rechter extra zwaar aangerekend (= veel hogere schadevergoeding te betalen).
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan