• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pronostiek Ek 2016 Frankrijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

patjepompier

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2015
Beste

Wie kan mij helpen met het vervolledigen van mijn pronostiek.

In de bijlage heb ik de vragen gezet.

Alvast bedankt
Patjepompier

Bijlagen

Zou dit het doen volgens u?

Dat van dat kopiëren en plakken snap ik niet helemaal.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag cobbe

Bedankt om mij te helpen

De cellen kleuren volgens de uitslag werkt perfect kan u dat maken tot de finale.

Ik heb het deelnemersblad gekopieerd naar cel Q maar de opmaak is niet hetzelfde en de formules werken niet, telkens er een nieuwe deelnemer bijkomt moet ik dat kopieeren.

Dat heb ik als voorbeeld gedaan.

Grts

Bijlagen

Heb een en ander voor u gedaan.
De deelnemersnamen kan je op tab Data gewoon invullen in kolom Q
Dus niet meer in de formulieren en ook niet in de tab waar je de punten bijhoudt.

Om deelnemers bij te plakken copiëer je het formulier van blad Data en plak deze waar het moet komen.
Je moet eerst gewoon plakken dan NIET VERGETEN plakken Speciaal Opmaak gebruiken.

Je kan de 75 deelnemers gewoon naast elkaar zetten.

Moest er iets mislopen met de opmaak van je nieuw geplakt formulier kan je via de 2 macro die meegeleverd zijn de opmaak weer fatsoeneren.

Kijk maar eens of je er verder mee geraakt.

Bijlagen

Heb u nog een openingsschermpje gemaakt zo kan je rechtstreeks naar het formulier van de deelnemer springen.

En een rangschikking volgens de punten.

http://we.tl/8NCCpvcr7B

Persoonlijk zou ik voor een iets andere layout gaan
Bij de huidige layout heb je 10 kolommen die bij elke deelnemer weer terug komt.
Deze zou ik verwijderen want ik vind het overbodig en storend.

Hierbij een klein voorbeeldje waarbij ik niet alles heb overgenomen het ging mij hier alleen om de layout.
De formules blijven gelijk.

Bijlagen

Bedankt aan beiden zal het nu enkele dagen uit proberen maar nu is het iets te veel voor mij om direct te kunnen antwoorden.
is dat geen probleem
grts

Cobbe

In rij 4 zou ik de naam moeten invullen van de deelnemer maar als ik er op klik staat er een formule in

ik heb ook geprobeerd van Data een kopie in te voegen maar dat lukt niet de opmaak is niet juist

De cel kleuren van het land dat de speler ingevuld heeft vanaf de 1/8 finales tot de finale kleur ikzelf in het geel en moet er dan in cel O 88 5 punten bijkomen

grts

Bijlagen

Gebruik deze versie maar eens.
(heb het layout voorstel van Popipipo gebruikt)

Je MOET de namen invullen in DATA kolom H ter vervanging van wat er nu staat: dus Deelnemer 1 wordt Jan met de Pet enz. naar beneden.
Deze namen worden dan naar de nodige plaatsen geschreven.

In het openingscherm kan je kiezen welke deelnemer je in beeld wil hebben.

http://we.tl/7X22qMQMJ0

Cobbe

De opmaak ziet er zeer goed uit, heb het getest en vanaf de 1/8 finales kleuren de cellen niet of geven ze verkeerde punten aan.

Ik heb een paar uitslagen ingevuld je zal het wel zien.

Kan u vanaf de 1/8 finales tot en met de finale de punten en opmaak van de ingevulde landen wegdoen, ik kom er later op terug wat mijn bedoeling was.

Ik wil de bijlage bijvoegen maar krijg de fout dat het bestand te groot is wat moet ik nu doen om dat terug te kunnen bijvoegen?

Grts

@cobbe,

Zonder gebruik te maken van externe linkjes kan je hier bestandjes uploaden tot 1 Mb mits de extensie .xlsb is. Beter is het natuurlijk als het bestand opgeslagen is als .xlsb
Dan blijft jouw noeste werk behouden in de draadjes waar je "grote" bestanden plaatst.:)

Beiden even bijgevoegd.
In de eerste alleen de extensie aangepast. Zal dus weer even aangepast moeten worden naar .xlsm
In de tweede opgeslagen als .xlsb en kan in alle XL versies vanaf 2007 geopend worden.

Bijlagen

Ik heb ze net (na uw tip) in de verkoop gezet! :)

Dat kleuren vanaf 1/8 finale loopt nu goed (zat een foutje in de formules-rij versprongen)

Voor die 5 punten in rij 88 heb ik telkens een bruin vakje gekleurd voor elke deelnemer waarin je een X kan zetten, dan wordt die 5 punten aut. ingevuld.

Bijlagen

cobbe

Cobbe

Dat kleuren van de cellen met die 5 punten kan je dat er uit halen we zullen gewoon op de punten van de uitslagen pronostieken.

En waar kan ik de formules zien kan er dan een beetje op studeren wat u allemaal in elkaar steekt.

Tevens wil ik ook Popipido en Vena bedanken voor te helpen.

Grts

Patjepompier

Heb het voorste blad weggehaald en je kan op de voetbal linksboven drukken om naar een deelnemer te gaan.
De formules staan toch gewoon in de cellen.

Dat met dat kleuren van die 5 punten begrijp ik niet; als je een x invult in het bruine vakje op rij 88 wordt er 5 punten ingevuld
doe je dat niet gebeurt er ook niets. Dus stoort dat toch ook niet .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Cobbe

Ziet er goed uit

Die ploeg namen moeten er niet bij hoor enkel de naam van de persoon die meedoet

De bedoeling van de 5 punten vanaf de 1/8 finales tot de finale = Voordat het Ek begint moet iedere deelnemer die meedoet het land voorspellen van de te spelen wedstrijden hebben ze het land juist krijgen ze extra 5 punten per juist land.

De landen dat ze juist hebben voorspeld zou ik dan geel kleuren en zouden ze 5 punten bij krijgen

Eens het Ek begonnen is moet alles ingevuld zijn en kunnen ze niet meer veranderen.

Dat was mijn bedoeling

Grts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan