Properties en Methods van het VBProject object

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDN111

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo !

Op nogal wat websites vind men redelijk wat informatie over het toevoegen, wijzigen en verwijderen van procedures aan codemodules, enz. aan de hand van VBA-code.

Daarbij maakt men steeds gebruik van het VBProject object.

Als ik de Help-knop in de VBA-editor aanklik en verder informatie wil zoeken over de verschillende properties en methods van het VBProject object, dan kom in niet verder dan de melding dat het VBAproject object een object is van een Workbook. En daar blijft het bij.

Ik had graag geweten welke properties en methods van dit object er bestaan. Sommige weet ik reeds, zoals bijvoorbeeld VBComponents, Codename, CountOfLines,... maar de meeste ken ik (nog) niet.

Is er misschien iemand die mij een website kan meedelen waar ik deze informatie kan terugvinden?

Bij voorbaat dank,
MDN111.

Het VBProject object ken ik niet maar maak een VBP object aan in je omgeving. Via je object geeft de intellisense van je omgeving meer informatie over je object. Je krijgt een lijst met alle methods en properties.

HTH:D

Open de VBEditor.
Voeg aan de verwijzingen toe

Microsoft Visual Basic for Applications Extensibility 5.3

Daarna is in de VBEditor een volledige (hulp)bibliotheek van VBProject beschikbaar.

Hallo !

Bedankt voor de reacties.

Als eerste heb ik Microsoft Visual Basic for Applications Extensibility 5.3 bij de references aangevinkt.

Dan heb ik onderstaand stukje code geprobeerd:

Code:
Sub Test()
Dim MyVBProject As VBAProject
Set MyVBProject = ThisWorkbook.VBProject
MyVBProject.Name = "MijnVBAProject"
MsgBox MyVBProject.Name
MsgBox MyVBProject.VBComponents.Count
End Sub

Dat werkte niet. Foutmelding was "User defined type not defined", vervolgens onderstaande code geprobeerd:

Code:
Sub Test()
Dim MyVBProject As Object
Set MyVBProject = ThisWorkbook.VBProject
MyVBProject.Name = "MijnVBAProject"
MsgBox MyVBProject.Name
MsgBox MyVBProject.VBComponents.Count
End Sub

Dat werkt wel, maar ik begrijp niet waarom het eerste Dim-statement niet werkte en het tweede wel (?).

In de object browser krijg ik blijkbaar wel de properties en Methods te zien, maar wat er achter steekt staat daar natuurlijk niet bij. Het intellisense-systeem werkt ook niet.

Ik ben vooral op zoek naar de verklaring en de"gebruiksaanwijzing" van de properties en methods.

Grtz,
MDN111

Laatst bewerkt:
Ga naar de VBEditor
Sla op F2 (objectenoverzicht)
Zoek VBproject
In de bibliotheek VBIDE zie je methoden en eigenschappen van VBproject.

Nogmaals Hallo !

Sorry mensen, maar het lag een beetje aan mij !

Als men in de inputbox van het tabblad "Antwoordwizzard" of het tabblad "Index" het woord "vbcomponent" invoert geeft de Help-functie van de VBE daar geen verdere infrmatie over.

De truuk bestaat er in om het tabblad "Inhoud" te openen, de optie "Visual Basic Objectmodel/Objecten" te kiezen en daar staat alle nodige informatie in. Zie screenshot als bijlage.

Ik ben er wel tot daar geraakt dank zij jullie tips.

Grtz,
MDN111

Bijlagen

• Screenshot.JPG
    Screenshot.JPG
    83,2 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan