ProSavage DDR vga card

Status
Niet open voor verdere reacties.

erkah

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2003
onlangs nieuw systeempje aangeschaft

AMD xp2000+ op asrock K7VM2+ mobo
met 256 mb DDR PC-2100/266

Na installeren van Windows 98SE wil de onboard videokaart (ProSavage 8 Gfx Graphics) alleen 256 kleuren of minder weergeven...
Heb geprobeerd nieuwe drivers te downloaden maar is erg moeilijk te vinden.
Graag jullie hulp met dit probleem....

BVHD

greetings from Erkah

voor je iets installeert even dit tooltje draaien. Dan weet je precies welke driver je nodig hebt.

bedankt voor de link, heb op site ook drivers gevonden voor Windows 98SE,heb die gedownload maar dat helpt me niet van het probleem af...

PC geeft btw ook in config. beheer een vraagteken aan bij "PCI Universal serial bus", zou dit er mee temaken kunnen hebben?
Savage card is volgens mij wel AGP, ik weet enkelt niet of dat als het onboard is of dat iets met PCI uit te staan heeft...

Erkah

AGP en PCI zijn de sloten op je moederbord. Maar een onboard kaart gebruikt deze sloten niet.

Heb je toevallig een USB-kaart in je pc?

Voorzover ik vanaf hier kan beoordelen denk ik dat je moederbord niet is geïnstalleerd.

alle PCI sloten zijn nog leeg, USB wel onboard.
ik bedoelde eigenlijk AGP via PCI ofzo
(net als bij IDE via PCI bus en onboard sound gebruikt toch wel PCIbus alleen geen PCIslot)
...maar moederbord niet geinstalleerd? Moet je die installeren dan, leg es uit ajb.

je onboard videokaart draait idd aan de PCI bus.

Een normale videokaart heeft een driver nodig. Een onboard kaart dus ook. Idem voor USB en alle andere onderdelen op je moederbord. Je hoort bij het moederbord een rommetje te krijgen zodat je de zaak fatsoenlijk kan installeren.

nee hoor, er zit geen losse AGP-kaart in...

zal nog maar es proberen die "PCI Universal serial bus" te instaleren (kan daar btw nergens een stuurprogramma voor vinden, ook niet op de bij het mobo verkregen cd-rommetje)

Staat de onboard videokaart wel ingesteld als primary VGA in het BIOS?

in de user-manual staat nadrukkelijk dat de instellingen voor de AGP-bus voor onboard of add-on cards door het bios automatisch ingesteld wordt.
Wel ff gechecked, staat in goede stand.

Ik denk toch nog steeds dat het met die PCI-bus temaken heeft...

losse AGP kaart geplaatst

...heb losse TNT2 kaart van 32 Mb geplaatst en hij draait nu als een tierelier. Alle mb-tjes van RAMgeheugen nu voor het systeem zullen we er maar bij denken!
toch wel jammer dat ik niet de juiste oplossing heb gevonden...ook niet met hulp van Helpmij.nl

greetings Erkah

PS: Meelman, krijg je nog véél mailman?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan