Prosesor wordt 72 graden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerdjeververs

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
daar ben ik dan weer met mijn volgende probleem;).
ik heb gistere de xfx 250 gts videokaart gehaald. super kaart.
alleen doordat die kaart erin zit wordt mijn systeem veel warmer. (moet zeggen mijn kast zit een beetje vol)
ik heb 1x 120mm fan voorin zitten die lucht aanzuigt. 1x 80mm die lucht van buiten meteen naar prosesor koeler blaast. 1x 80mm om de lucht aftezuigen. en de voeding.
maar in de voeding zitten alleen gaatjes en aan de achterkant van kast zit dan een fan in voeding.
nou worden mijn tempraturen van mijn prossesor een beetje warm vindt ik. idle 45/50 graden. full stress 72.
zijn er mensen die misschien nog een idee hebben om dit optelossen.

nogmaals alvast bedankt:)

Mvg Sjoerd

volgens mij is het niet echt erg dat je processor 72 graden word maar is het vervelend dan?
of misschien moet je je fans wat harder laten blazen met speedfan

btw mijn processors zijn full stressed 83 graden

daar ben ik dan weer met mijn volgende probleem;).
ik heb gistere de xfx 250 gts videokaart gehaald. super kaart.
alleen doordat die kaart erin zit wordt mijn systeem veel warmer. (moet zeggen mijn kast zit een beetje vol)
ik heb 1x 120mm fan voorin zitten die lucht aanzuigt.
Das goed

1x 80mm die lucht van buiten meteen naar prosesor koeler blaast.
Die zit achterin? Die moet lucht naar buiten blazen.
1x 80mm om de lucht aftezuigen. en de voeding.
maar in de voeding zitten alleen gaatjes en aan de achterkant van kast zit dan een fan in voeding.
Allebei goed. koelvermogen van de voeding is niet enorm, maar met 3 andere koelers is dat niet mogelijk.

nou worden mijn tempraturen van mijn prossesor een beetje warm vindt ik. idle 45/50 graden. full stress 72.
zijn er mensen die misschien nog een idee hebben om dit optelossen.

nogmaals alvast bedankt:)
Welke processot (heb niet altijd zin om in oude draadjes te zoeken)

heey,
het gaat om een core 2 quad q8200, 4x 2.33ghz.
en ik zal eens even kijken of het zin heeft om die fan omtedraaien. want ik had het eerst zoals jij het zegt maar dat maakte geen verschil en ik dacht misschien dat dit toch beter is. maar toch bedankt zal het nog eens checken. en misschien kan ik beter gewoon een andere voeding kopen die wel goed afzuigt? of misschien een hele nieuwe kast.
en henkspank ik vindt 72 graden toch wel erg veel, en ik vraag me af met welke versie van speedfan laat jij je fans harder lopen??

mvg Sjoerd

Laatst bewerkt:
heb je zelf de processorkoeler geplaatst?

Dat ie een keer een hoge temperatuur haalt als het buiten 33 graden is : oke.
Maar nu is het heel raar en niet goed.

jah ik heb de koeler zelf geplaatst. maar het is pas sinds dat ik de videokaart heb. ervoor kwam hij nooit boven de 60. maar zou die videokaart dan toch zoveel hitte afgeven???

Hoi,

Dan lijkt toch je luchtflow niet in orde draai eens met de kast openen kijk dan eens hoe warm hij wordt.

Modag

het probleem is opgelost:),
de warmte wat van de videokaart afkwam zuigde mijn cpu koeler op. heb hem dus andere richtig opgedraaid. en een van de 2 achterste fans heb ik ook weer goed gezet :D. het loopt allemaal als een zonnetje.
idle 35/40. en full stress met prime 95, heb ik hem niet hoger dan 52 graden gezien. hij blijft beetje schommele bij de 50.
bedankt allemaal!

Mvg Sjoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan