prosessor 128 graden!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony1510

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
ik heb een medion moederbord met een 3.0 ghz prossesor en 512 ddr ram geheugen
een ati radeon 9800 pro videokaart en 2 dvd branders erin zitten.

nu sloeg hij van af vorige week steeds vaker uit of het beeld bevroor!
ik heb hem open gemaakt en schoon gemaakt en ik kan je zeggen zoveel stof
had ik nog nooit gezien! maar goed nu is alles schoon, maar de temp. die speedfan geeft
zal ik hier even noteren:
1: 94 graden kast
2: 128 graden !! cpu
3: 32 graden
4: 23 graden

mijn vraag is nu is de prosessor zo erg beschadigt hierdoor dat ik hem moet vervangen??
en kan er nog meer aan de hand zijn??

Laatst bewerkt:
hoi
eerste in stansie ik zou speedfan niet vertrouwen
ik maak al een aantal maanden gebruik van

EVEREST
deze geeft goede graden van je cpu
en veel meer
voor je eigen zorgen gaat maken

als inderdaad zoo hoog de graden zijn zou ik eens gaan denken om wat fane er extra bij te zetten

Monteer eens eerst alles uit die kast, ook de fan van de cpu, en deze zelf ook, dan pas goed schoon maken, je hebt wel koelpasta nodig om het koelblok opnieuw te plaatsen.

En voor een goede uitlezing, in ieder geval een betere, in de bios kijken.

Lange Pier zei:
Monteer eens eerst alles uit die kast, ook de fan van de cpu, en deze zelf ook, dan pas goed schoon maken, je hebt wel koelpasta nodig om het koelblok opnieuw te plaatsen.

En voor een goede uitlezing, in ieder geval een betere, in de bios kijken.

Hoe bedoel je in de bios kijken, of zeg maar hoe doe je dat dan?

Tony

Trommel op de toets die bij opstarten linksonder wordt weergegeven bij setup, of setup bios, meestal DEL, F1, F2 of een andere F, combinatie is ook mogelijk, weet niet welk merk bios er is gebruikt, zal vast wel in de manual van Medion staan.

Zoek naar PC Health Status, of zoiets, daar staan de temps en voedingsspanningen, meestal.

1 en 2 zijn verkeerde meldingen. De pc zou niet eens meer werken bij deze temperaturen. 3 is vermoed ik je CPU en 4 de kast, maar zoals Lange Pier aangaf kijk even in het Bios.

Ik gebruik Speedfan al jaren en die geeft hier dezelfde temps als het Bios.

IK denk dat het zo zit.
1 foute meting 128 is trouwens een gekent getal bij speedfan als hij probeerd te meten op een plaats waar geen sensor zit.
2 is je cpu die te warm is. (deze temperatuur is goed mogelijk voor intel want intel gebruikt thermal throtteling dit betekent dat hij zijn cpu snelheid doet dalen om zo niet warmer te worden dan een goede 90 graden. Bij een 100 graden valt hij pas uit.
3 is de kast
4 is de hd.
Speedfan is veel uitgebreider dan everest in temp meting, maar speedfan zegt soms wel niet wat wat is.

lamp zei:
IK denk dat het zo zit.
1 foute meting 128 is trouwens een gekent getal bij speedfan als hij probeerd te meten op een plaats waar geen sensor zit.
2 is je cpu die te warm is. (deze temperatuur is goed mogelijk voor intel want intel gebruikt thermal throtteling dit betekent dat hij zijn cpu snelheid doet dalen om zo niet warmer te worden dan een goede 90 graden. Bij een 100 graden valt hij pas uit.
3 is de kast
4 is de hd.
Speedfan is veel uitgebreider dan everest in temp meting, maar speedfan zegt soms wel niet wat wat is.

Bedankt voor de reactie, mijn systeem draaid nu nog steeds ik heb de kast open en er een ventilator op gericht en denk dat ik maar wat extra fan's erin bouw!!
volgens mij is mijn computer wel aangeslagen door teveel stof en dat hij daardoor veel te warm werd!
hij is nu schoon maar blijft warm, en vaak krijg ik een melding dat het systeem van een ernstige fout hersteld is maar zegt niet hoe of wat!!
laten we hopen dat hij het blijft doen!!

Groetjes Tony

Heb je geen garantie meer aldi/medion geeft altijd 3 jaar hoor.
Je mag gerust je computer tussendoor hebben opgedaan zolang je maar niet het defect veroorzaakt hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan