prossesor kopen help

Status
Niet open voor verdere reacties.

helper1

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
hallo,

ik wil een nieuwe prosessor kopen,
ik heb een vraag : zijn alle prosessors het zelfde ?
en hoe moet ik dat op mijn laptop steken ?

ik heb een laptop: hp pavilion 1230sb

danku wel voor jullie hulp !

mvg de helper 1:)

Goedemorgen,

Ben bang dat het niet gaat lukken op je Hp om een nieuwe processor te plaatsen.

Hoi,

Over het algemeen gaat dat niet lukken bij een notebook

het lijkt me ook geen goed idee om een nieuwe processor in je laptop te zetten, en om antwoord te geven op je vraag of elke processor het zelfde is...
... NEE

er zijn om te beginnen verschillende sockets, zo heb je AM2, AM2+ en AM3 (de modernste) je zou eerst moeten weten welke sockter (voetstuk) er op jouw moederbord zit, en dan wordt nog niet altijd elke processor met die socket ondersteund...

... verder moet je ook weten welk merk processor je laptop ondersteund, dat is
1) Intel
of 2) AMD

dan zit er ook nog heel veel verschil in de snel heden, zoals de FSB (Frond Size Bus) en de klok snelheid, als je een fanatieke gamer bent, is een hoge FSB en een hoge kloksnelheid aan te raden...

... maar dan is het ook belangrijk, dat je FSB hoog genoeg is, voorbeeltje:

een processor die een FSB van 800Mhz heeft, en een kloksnelheid van 3Ghz, kan langzamer zijn dan een processor met een FSB van 2000Mhz en een kloksnelheid van 2,4 Ghz.

maar zoals al eerder werd aangegeven, lijkt het ons geen slim idee om een nieuwe processor in een laptop te zetten

ik hoop je voldoende te kunnen hebben geinformeerd;)
Gr, en veel succes... Nick

het lijkt me ook geen goed idee om een nieuwe processor in je laptop te zetten, en om antwoord te geven op je vraag of elke processor het zelfde is...
... NEE

er zijn om te beginnen verschillende sockets, zo heb je AM2, AM2+ en AM3 (de modernste) je zou eerst moeten weten welke sockter (voetstuk) er op jouw moederbord zit, en dan wordt nog niet altijd elke processor met die socket ondersteund...

... maar dan is het ook belangrijk, dat je FSB hoog genoeg is, voorbeeltje:

een processor die een FSB van 800Mhz heeft, en een kloksnelheid van 3Ghz, kan langzamer zijn dan een processor met een FSB van 2000Mhz en een kloksnelheid van 2,4 Ghz.

LEt wel op het is een LAPTOP :) je typt het stukje net of het een desktop is.
Laptopjes hebben geen am2, am2+ ect. sockets.
http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_S1

En een cou met fsb 2000 :P die moet ik nog tegen komen. :P

het kan wel alleen moet je gelluk hebben

het geluk dat CPU niet aan het moederbord is vast gesoldeerd
dat je socket de cpu ondersteunt en dat de chipset deze ondersteunt

ik heb iemand het al eerder zien doen en het is 100 x moeilijker dan het vervangen van een cpu in een desktop

daarom ook afteraden want er kan teveel mis gaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan