Protectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hertebeest

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Hallo, ik ben momenteel veel bezig met coderen en ben nieuwsgierig of je een file zo kan protecten dat hij niet vanuit notepad of een ander programma gelezen kan worden behalve als ze de .exe zelf opstarten.

PS: Dit is niet om iemand een virus te geven maar ik wil een moeilijk te kraken password protected prog maken.

Ik snap de vraag niet helemaal - - bedoel je dat de binary code niet door mensenogen gezien kan worden?

Daan

je kan je eigen stukje "encryptie" schrijven. je kan je programma bijvoorbeeld het woord

"encrypted" achterstevooren in de file schrijven: detpyrcne en dan dezelfde code die je gebruikt hebt om het zo op te slaan omkeren om de file juist terug uit te lezen. en dergelijke.

een "passwoord" op een file zetten zodat hij niet geopend kan worden gaat niet, tenzei je een dit een ander programma laat doen dat ALTIJD loopt en als de file word geopend naar een passwoord vraagt. dat ander programma kan je ook zelf schrijven. of het kan hetzelfde programma zijn dat ook de file leest etc... maar dan gaat het wel wat geheugen gebruiken!

Misschien kan je base64 encoding/decoding gebruiken.

Zoek maar eens in google op " c++ base64 encoding "

Succes!

Haha ja, alleen heb ik nog niet echt genoeg kennis om mijn eigen stuk code te schrijven om te encrypteren =). Dankje voor de link en dank jullie voor de help ^_^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan