Protector.exe wil toegang tot internet, maar bestaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

paniekfreak

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2003
Hallo luitjes

Ik ben ten einde raad. :( Opeens kreeg ik de melding dat het programma protector.exe toegang wil tot het internet. Ik zeg netjes dat dat nooit mag omdat ik het programma niet ken. Even later komt de melding weer. Ik besluit het bestand te verwijderen, maar tot mijn grote verbazing is het nergens op mijn laptop te vinden. :(

Wel heeft mijn virusscanner enkele trojans, een backdoor en nog wat andere troep gevonden en verwijderd. En ondanks dat mijn scanner zegt dat mijn laptop clean is is hij dat toch niet echt.

Mijn grote probleem is hoe kom ik van dit bestand af terwijl het niet eens te vinden is?
Schijnt ook dat (volgens mij dan) dat ding elke keer mijn taakbeheer uit schakeld. :(

Wie o wie kan me helpen...zoek me al een hele tijd een ongeluk, maar kan niks vinden.

Groetjes
Corina

Hallo luitjes

Het heeft me wat moeite gekost, maar uiteindelijk dankzij een online scan bij housecall en het draaien van avg in veilige modus ben ik van dit probleem af, maar er heeft zich een ander probleem voor gedaan.

Het andere probleem is eigenlijk tegelijkertijd met dit probleem ontstaan.
Ik krijg regelmatig zo'n blauw scherm met een stopcode. De informatie die ik van Microsoft terug krijg vertelt mij dat het zou gaan om een probleem met mijn grafische kaart (driver). Ik heb de driver al opnieuw geinstalleerd en de hardware versnelling uitgezet zoals men adviseerde, maar dat mocht niet baten.

Momenteel doet mijn laptop het weer "gewoon", maar het is mij wel opgevallen dat zodra ik probeer de updates van Windows te installeren dat hij dan met zo'n blauw scherm kwam.

Iemand een oplossing? Of moet ik gewoon die updates van Windows niet installeren?

Groetjes
Corina

Schrijf even de code / foutmelding op

er zijn mensen hier die weten wat dat kan zijn :o

Updates van Windows zeker wel downloaden en installeren, als dit probleem is opgelost.
Anders krijg je ook niet de belangrijke beveiligingsupdates enz.

De volgende keer dat je een blauw scherm krijgt, noteer dan de 3 dingen die met rood omlijnd staan:

bsod_big.gif

Updates van Windows zeker wel downloaden en installeren, als dit probleem is opgelost.
Anders krijg je ook niet de belangrijke beveiligingsupdates enz.

De volgende keer dat je een blauw scherm krijgt, noteer dan de 3 dingen die met rood omlijnd staan:

bsod_big.gif

Ik heb helaas vanmorgen toen het weer gebeurde maar 2 van de 3 opgeschreven.
De tweede:
Stop: 0x0000008E
en het programma (de derde) was system32: lzx32.sys

Zodra ik de windows updates probeer te installeren gaat mis. Mogelijk door een of andere hotfix iets met 89 aan het begin en 59 aan het eind. Want zodra ik die verwijder lijkt mijn systeem weer gewoon te draaien.

Groetjes
Corina
ps. Ga ze nog maar een keer proberen de updates te installeren en mogelijk kom ik dus later terug met het eerste omcirkelde stuk ;)

Wat ik nu kan zeggen is dat die lzx32.sys niet op je pc thuis hoort.

Zou het kunnen dat het een onderdeel van McAffee is? Ik had namelijk het bestand van naam gewijzigd (omdat verwijderen niet ging) en daarna deed McAffee het niet meer. :(

Ik ben nog steeds bezig de boel weer gewoon aan de praat te krijgen....toch wel jammer als je weet dat ik deze laptop pas een paar weken heb.

Oke bedankt voor je antwoord. Ik zal eens op die pagina gaan kijken en hopelijk word ik dan van dat nare ding verlost. Ben nu al uren bezig om McAffee opnieuw op mijn pc te krijgen. :(

Ik wil nog even wat dingen hierover kwijt. Misschien dat anderen ook dit soort problemen tegen het lijf lopen en kunnen ze wat met mijn info.

Ik kreeg dus mijn McAfee niet meer geinstalleerd. Nouja wel de firewall en zo, maar de antivirus niet. :(
Na veel zoeken enzo kwam ik er achter dat er een windows onderdeel miste. Namelijk lz32.dll....
Waarschijnlijk had het virus de lz32.dll hernoemd naar lz32.dll.
En McAfee had dit onderdeel nodig om de virusscanner te installeren. Eerst op het internet gezocht naar deze dll, maar vond alleen maar een versie voor oudere windows versies. En de cd met windows heb ik helaas niet omdat op mijn laptop XP geinstalleerd was en ergens op een partititie ofzo een herstel procedure staat om de boel weer in de originele staat te herstellen. :(

Omdat ik dus geen juiste dll kon vinden (kreeg elke keer melding van windows dat de versie niet overeen kwam) heb ik geprobeerd het bestand wat ik had hermoend (wat voorheen de lz32.sys was) te hernoemen tot lz32.dll en tot nu toe werkt alles weer als normaal. Hopelijk blijft dat zo.

Ik ben nu bezig mijn McAfee te updaten en hopelijk gaat dat nu wel lukken. Ik laat jullie wel weten of dat gelukt is als ik klaar ben.

Groetjes
Corina

Het is gelukt om alles van McAfee te installeren, maar ik heb weer continu een ander blauw scherm. :(

wie weet hoe ik dat kan verhelpen?

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Stop: 0x000000D1

Ndis.sys

Alvast bedankt
Corina

Het bestand Ndis.sys is hoofdschuldige aan de BSOD. ( blauw scherm ).

- Welke netwerkkaart heb je? ( kan je zien via Confguratiescherm --> Netwerkverbindingen --> jouw verbinding en dan Eigenschappen en dan bovenaan vind je hem of als je het niet kan lezen dan nog Configureren ).
Bijv.

netwerkkaartqm1.jpg

- Welk modem heb je of router?

- Kijk hier en hier voor informatie over jouw blauw scherm.

Hai

Ik heb een Dell draadloze Wlan mini-kaart er in zitten. Ik weet niet of het nuttig is dat je ook mijn router en modem weet omdat die niet rechtstreeks op mijn laptop zijn aangesloten. Mijn laptop maakt draadloos verbinding met mijn router (medion) en op mijn router zit mijn modem (weet ff merk niet ;)).

Het vreemde is dat de problemen pas ontstaan zijn nadat ik het geklooi met dat virus heb gehad. :( Daarvoor draaide alles perfect.
Jammer dat Dell geen cd van XP heeft meegeleverd. :(
Als ik namelijk sfc /scanonce uitvoer wil hij wel bepaalde bestanden vervangen, maar helaas pindakaas heb ik dus geen cd. :(

Groetjes
Corina.

ps ga zo nog even proberen wat windows updates te installeren. Daar loopt hij ook elke keer op vast. :(

hai

Het volgende las ik op de pagina die jij hier aangaf met betrekking tot het virus:
Alters the correct functioning of the following system modules used for network communications to bypass firewalls and to perform network packet manipulations:
tcpip.sys
wanarp.ss
ndis.sys

Het is dus goed mogelijk dat dus daar mijn problemen ook vandaan kwamen.

Ik heb nog eens goed gezocht en blijkbaar had ik wel een XP cd gekregen van Dell, maar hij zat niet in zo'n gewoon zakje dus had ik hem over het hoofd gezien.
Ben nu sfc aan het draaien en hopelijk zijn dan mijn problemen echt opgelost, want de updates van Windows kon ik ook niet draaien zonder blauw scherm. :(

Ja, draai sfc /scannow.
Mischien dat dat het al oplost.

Dit heeft het probleem niet opgelost. :( Ik bleef blauwe schermen krijgen. En het vreemde van alles is dat hij een programma aangaf waarin de fout zou zitten dat niet eens op mijn pc te vinden was....hihihi vind ik knap. ;)

Maar goed hoewel ik er niet veel zin in had heb ik toch gekozen voor een echte totale recover waarbij mijn laptop werd terug gezet naar de 'fabrieksinstellingen".
En tot nu toe draait hij weer als een trein. Het enige nadeel is dat je dan uren bezig bent met backups maken, de boel updaten (virusscanner en zo) en backups terug zetten. Maar als dat betekend dat mijn laptop nu goed blijft draaien dan is dat de moeite wel waard.
Gelukkig kon ik veel van de dingen van mijn laptop op mijn gewone pc zetten...

Groetjes
Corina

Mooi ook al is het niet echt opgelost, zo werkt het wel:thumb:
Nu maar hopen dat het goed blijft.
Welk programma gaf ie eigenlijk aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan