prototype

Status
Niet open voor verdere reacties.

stormblast

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Hallo iedereen,

Ik ben momenteel bezig te experimenteren met de prototype functie. Dat werkt allemaal erg netjes. Zie het volgende voorbeeld:

HTML:
function ShowObject()
{
 document.write(this)
}

String.prototype.show = ShowObject

myText = "hallo iedereen"
myText.show()

Nu wil ik een stapje verder gaan maar dat wil niet:

HTML:
<div id="layer1"></div>

<script>
function ShowObject(con)
{
 this.innerHTML = con
}

Object.prototype.show = ShowObject

document.getElementById("layer1").show("Hallo iedereen")
myText.show()
</script>

Dus de functie show() moet dus "innerHTML" vervangen. Ik heb vanalles geprobeerd, en zit nog steeds met hetzelfde probleem. Weet iemand hoe dit moet?

Alvast bedankt iedereen!

Met vriendelijke groet,
Stormblast

Kan echt niemand me helpen? :shocked:
Ik zoek nog steeds naar het antwoord, dus een goede tip/oplossing is zeer welkom.

Met vriendelijke groet,
Stormblast

Ik ben ook met prototype's bezig geweest, maar heb geen functie kunnen maken die in elke browser goed werkte.

Ik kan je jammer genoeg niet helpen, maar ben zelf ook erg benieuwd naar de oplossing. Mocht je m hebben, wil je m dan hier posten? :thumb:

Bedankt voor je reactie.

Ik heb al wat meer informatie gevonden over prototypes. Opera en Firefox hebben hier geen problemen mee. IE staat niet toe dat je objecten of elementen aan kunt passen. Het is echter wel mogelijk via een gigantische omweg. Ik heb deze niet pratende weten te krijgen en ik hoopte dat het iemand wel was gelukt.

Als het mij nog lukt zal ik het script zeker posten

Met vriendelijke groet,
Stormblast

Mua niet echt.

Ik heb overal wat code afgeplukt, en heb het één en ander geprobeerd, maar het wil nog niet helemaal. Ik heb het vaker gezien, maar mij is het nog niet gelukt.

Ik ga er vandaag mee verder, als het me lukt post ik het script. Als het vandaag niet lukt hou ik er mee op :rolleyes:

Met vriendelijke groet,
Stormblast

Niet alle JavaScript objecten ondersteunen het prototype. Voor zover ik weet zijn alleen de ingebouwde JavaScript objecten die prototype onder steunen, en natuurlijk je eigen objecten

Je kan met FireFox en FireBug heel makkelijk zien welke objecten het prototype bevatten (moet je dan wel zelf ff in een scriptje gooien en deze debuggen dmv FireBug)

Firebug kan je vinden op http://www.getfirebug.com

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan