provider advies gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo jullie ,

Ik vraag mij af of ik niet beter kan overstappen naar een andere internet en tv provider , eentje die goedkoper en beter is .
Momenteel zit ik bij Ziggo , heb voor tv het Z1 abonnement en voor internet het Z2 abonnement .
Z1 kost 16,25 euro
Z2 kost 29,95 euro , download is 5 Mbit/s , upload is 1 Mbit/s
Dat is totaal 46,20 euro per maand , vind ik toch wel veel .
Welke provider is beter , goedkoper en geeft een hogere internet snelheid ?
Mvg . Hans

Ik zit ook bij Ziggo en moet zeggen dat ik er zeer, maar dan ook zeer tevreden over ben.
Heb nu Alles-in-1 Extra, kost wel E 64,95 maar dan heb je ook wat. Ook alle keuze-pakketten van digitale tv en twee telefoonlijnen.
Behoudens werkzaamheden zoals afgelopen nacht, geen enkele storing.
Voordelen:
Zeer goede kwaliteit digitale tv
Internet altijd tegen de volle snelheid (20Mb down, 3Mb up)
Telefoonlijnen gaan over een ander gedeelte van de data-verbinding (andere frequentie) waardoor je geen last hebt van storing tussen tv, internet en telefoon.
Nadeel:
Hoge prijs

Bij een ADSL-verbinding zijn er voor mij onoverkomenlijke problemen:
ADSL kent een zogenaamde "overboeking", 1 op 100, 1 op 40, 1 op 20 en als je mazzel hebt, 1 op 10 of 1 op 1; dat wil zeggen dat je met 100, 40, 20 of 10 "buren" die ook gebruik maken van een ADSL-verbinding, de "volle snelheid" moet delen. Vandaar dat de reclaame altijd spreekt over "Maximaal 20 Mb" en niet "Altijd 20 Mb". Je merkt het als er meer mensen in je straat die op dezelfde verdeelkast van KPN aangesloten zijn, waar ALLE ADSL-verbindingen binnenkomen, op dezelfde tijd van internet gebruik maken.

Verder merk je er ook bij jezelf thuis wat van. Probeer maar eens een storingsvrij gesprek te voeren over de telefoon als je aan het downloaden bent. Ik garandeer dat dat niet gaat lukken.
De laatste tijd is wel het een en ander verbeterd maar toch nog steeds veel te veel storing, zoals vandaag. Zie kpn-kampt-met-landelijke-storing

Er is zeker ook een voordeel: de lage prijs.

Bedankt voor het antwoord ,
Ook ik heb geen problemen met Ziggo , behalve dan een te lage snelheid voor een te hoge prijs .
Zijn er goede breedband providers die meer snelheid leveren voor minder euroos ?
Hans

Ik wil geen reclame maken hoewel mijn vorige antwoord daar op lijkt. Het is alleen mijn ervaring dat iedereen die ADSL heeft, veelal problemen schijnt te hebben. Ik heb nog niemand gehoord die geen onduidelijke storingen heeft ondervonden. En dan bedoel ik niet het regelmatige onderhoud waardoor je internet eruit ligt, maar echte storingen waarbij de oorzaak ligt door het uitvallen van servers of capaciteitsproblemen (= overboeking).

Kijk eens op Bellen.com en probeer dan ook vooral de recensies van de gebruikers te achterhalen. Daarmee voorkom je een heleboel ellende.

Trouwens, als je geen gebruik meer maakt van de KPN-lijn zoals ik, dan moet je weer de volle pond betalen voor de aansluiting van KPN want daar gaan dus alle ADSL-verbindingen over. Zie ook Aansluitkosten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan