skynet user
Ben sinds jaren bij skynet adsl.
Skynet is van Belgacom.
Zoals bij telenet heb je 10gig downloadlimiet en kan je voor beide wel bijkomende downloadblokken kopen.
Voorheen had ik adsl bij planet internet (nu scarlet) en hier had ik vooral problemen met de facturatie en was ik een tijd onschuldig gecanceld.
Je hebt ook nog Versatel adsl en dit is een lite versie, hier is je download limiet wel maar 250mb en kan je mb's die je meer verbruikt bijbetalen. de kostprijs v abbo is de helft van skynet of telenet.
> telenet plaatst hun modem (50eu waarborg)
>adsl moet je eigen modem aanschaffen, maar als je in de boetiek van belgacom of in pc-shops uitkijkt naar promo's, kan je deze momenteel gratis verkrijgen.
Telenet is hier de snelste provider, maar adsl moet niet zoveel onderdoen aan stabiliteit, mits je hier beschikt over een directe asynchrone telefoonverbinding, bij telenet heb je een kabellus waar meerdere verbruikers ophangen. Hoe meer verbruikers, hoe smaller de bandbreedte.
Maar ik blijf erbij, beiden zijn goed.
Heb je geen vaste telefoonlijn, en gebruik je enkel gsm raad ik je zeker telenet aan, want je moet bij adsl ook de huur van je telefoonlijn nog bijrekenen.
Verder zijn er nog tal van providers met uiteenlopende prijzen.
Laat me zeker je keuze weten.
vriendelijke belgische groetjes,
Carlo