Providervraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

arniv4

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum hier en heb een vraagje.
Ik ben gisteren overgestapt van kpn snel surfen en bellen naar xs4all basic internet en bellen.
Ik had graag het lite internet pakket gehad met hogere snelheid maar na het intoetsen van mijn postcode werd mij
verteld dat dat op mijn locatie dit niet beschikbaar was. Het opmerkelijke is dat als ik bij kpn de postcode check doe,
ze zeggen dat ik wel het 20mbps of zelfs het 50mbps abonnement kan nemen (woon wel in de polder, zeeland)
Vind dit heel raar dat kpn wel een sneller internet abo mogelijk is en bij xs4all niet.
Bij een snelheidstest behaal ik momenteel 4,77 mbps terwijl ik betaal voor 20mbps bij kpn.
Heeft KPN mij m.a.w. laten betalen voor een snelheid die niet eens beschikbaar is op mijn locatie?
Ben ook blij dat ik eindelijk van die experiabox af ben :p
Weet iemand hier een antwoord op :) ?

Alvast bedankt!
Grtz Arnaud

Om te beginnen: Welkom op Helpmij.nl

Nouw, elke provider heeft zijn eigen kabels onder de grond liggen.
Dit betekend dus dat de ene provider er voor kan kiezen om supersnel internet te geven aan hun klanten in een bepaalde zone en de ander niet.

Bedankt voor je reactie!

Maar wij hebben geen kabelverbinding in onze straat dus gaat allemaal toch over dezelfde telefoonlijn, of begrijp ik het verkeerd?
Ben nogal een leek op dit gebied.

Om te beginnen: Welkom op Helpmij.nl

Nouw, elke provider heeft zijn eigen kabels onder de grond liggen.
Dit betekend dus dat de ene provider er voor kan kiezen om supersnel internet te geven aan hun klanten in een bepaalde zone en de ander niet.

Niet helemaal. We hebben hier in nederland verschillende 'soorten' providers. Eigenlijk, hebben we er maar 3 of 4. KPN, Ziggo(?), UPC en T-Mobile. Deze providers hebben weer 'dochter' bedrijven die van hun kabels gebruik maken (huren). Het is dus niet zo dat er 20 verschillende kabels naar een huis lopen voor een ADSL verbinding.

Vind het toch raar dat ik bij kpn maar 4,77 (speedtest.net) mbps haal terwijl ik een abo van 20mbps heb. Kan ik net zo goed abo van 8mbps nemen als ik toch maar 4,77 haal of is het dan zelfs nog trager?

Dan zal het net zo snel blijven zoals nu. Ti's niet anders, ikh eb hier hetzelfde. Alleen dan 6.7mbit van de 20mbit terwijl ik nog geen 100m van de wijkcentrale zit, en dat komt weer, omdat de wijkcentrale achter loopt qua hardware.

Hier in Zeeland zal de hardware dan ook ongetwijfeld achterlopen :p wel *** dat de enigste optie om deftig internet te hebben verhuizen is :p

Onafhankelijk van welke ADSL provider je neemt. Ze gebruiken allemaal de KPN lijnen om tot bij jouw huis te komen. De daadwerkelijk snelheid die je met ADSL kunt halen is sterk afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Het maximaal haalbare is 20MB, maar dan moet je bijna in de wijkcentrale gaan wonen. Hoe verder weg, hoe minder je snelheid wordt.

Het kromme is dat een aantal providers verschillende abonnementen aanbieden, maar je niet vertellen dat het geen zin heeft om op jouw lokatie een hoger abonnement dan x MB af te sluiten. Misschien een jurist hier die beter kan inschatten of dit eigenlijk wel mag. Je verkoopt namelijk iets wat niet kan.

Afstand tot je centrale en bijbehorende snelheid kun je hier checken -> http://www.snelpchulp.nl/adsl-bereken-afstand-tot-centrale

Dank je RogerS voor je duidelijk antwoord! Ik zie indd dat de max. snelheid op mijn postcode 8Mb/1Mb is dus heb eigenlijk een dikke 2 jaar te veel betaald voor een 20mb abo :s KPN laat je dus betalen voor iets wat je niet krijgt :confused:

En het frappante was nog dat kpn mij 2 jaar geleden (toen nog HetNet) zelf een mail heeft gestuurd om over te stappen naar snel surfen met een aanlokkelijke actie terwijl het niet eens kan op mijn postcode. Eigenlijk wel achterbaks :s

Ik denk dat het in Zeeland zo is dat omdat het afgezonderd ligt van het "vaste land" in Nederland het dus duurder is om kabels er naartoe te leggen en omdat er relatief weinig mensen wonen denk ik dus dat het voor de providers niet genoeg winst maakt om die kabels neer te leggen.

Als je het mij vraagt is het dan gewoon achtelijk dat een provider je voor een bepaald aantal mb p/s laat betalen terwijl ze je dat niet eens kunnen geven!

Bedankt voor alle reacties! Denk dat ik toch eens een klacht ga sturen naar KPN want bijna 3 jaar à 10 euro per maand betalen voor gebakken lucht is toch schandalig. Met die 360 euro kon ik wel iets leukers gedaan hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan