• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Provisie berekening?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dtolboom

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Hallo,

Ik loop vast in een sheet waarin ik de provisie van mijn sales mensen wil bereken.

Ik heb het eerst geprobeerd met somproduct en daarna met horizontaal zoeken.

Bij allebei kom ik niet op de juiste bedragen uit. Het probeersel heb ik als bijlage bij dit bericht gestopt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Dick Tolboom

Bijlagen

Is dit dan wat je bedoelt?

Hoi Willem,

Dit is niet precies wat ik bedoel.

Ik wil dat een er een exacte berekening wordt gemaakt. Dus wanneer er €15.000,00 marge wordt gemaakt, dan krijg je 12500*3%=€375,00+€2.500,00*3,5%=€43,75=€418,75.

De berekening zoals jij hem heb gemaakt had ik ook al geprobeerd, alleen kom ik dan steeds net niet op het exacte bedrag uit.

Gr. DickT

Hoi Willem,

Dit is niet precies wat ik bedoel.

Ik wil dat een er een exacte berekening wordt gemaakt. Dus wanneer er €15.000,00 marge wordt gemaakt, dan krijg je 12500*3%=€375,00+€2.500,00*3,5%=€43,75=€418,75.

De berekening zoals jij hem heb gemaakt had ik ook al geprobeerd, alleen kom ik dan steeds net niet op het exacte bedrag uit.

Gr. DickT

Hallo Dirk,

Probeer onderstaande bijlage eens, al klopt jouw berekening niet helemaal.
Zie de rood gemarkeerde tekst.
12500*3%=375
2500*3,5%=87,5
Totaal € 462,50 i.p.v. € 418,75

Bijlagen

Een volgende keer graag de misbruikmelding gebruiken. Nu lopen er twee vragen door elkaar hetgeen de TS niet zal waarderen. Ik sluit dus alle vragen van forgett en de antwoorden die daarop zijn gegeven. @forgett het is niet netjes om in iemand anders zijn vraag jou probleem aan de orde te stellen. Het wordt daardoor erg onoverzichtelijk.

Een volgende keer graag de misbruikmelding gebruiken. Nu lopen er twee vragen door elkaar hetgeen de TS niet zal waarderen. Ik sluit dus alle vragen van forgett en de antwoorden die daarop zijn gegeven. @forgett het is niet netjes om in iemand anders zijn vraag jou probleem aan de orde te stellen. Het wordt daardoor erg onoverzichtelijk.

Beste,

Alleereerst heb hiervoor al mijn excuses aangeboden aan o.a. Thankyou en heb ik op zijn advies een nieuwe vraag geopend.
Ook lopen er geen twee vragen door elkaar maar lag mijn vraag in het verlengde van de vraag die in dit topic gesteld was. De heer Tolboom zijn vraag was trouwens al tot zijn volle tevredenheid opgelost en ik vroeg alleen om een toevoeging.
Verder was ik gewend op andere "forums" ( OSCommerce) eerst te zoeken in de al aangeboden vragen (topics) om het antwoord op mijn vraag te vinden. Daar ben ik juist een keer op mijn vingers getikt door dat ik een nieuwe topic opende en deze al reeds bestond. Hiedr is het dus precies omgekeerd.
Als newby was dat zeker niet mijn bedoeling.
Dit is een fantastisch forum, en het taalgebruik op dit forum is werkelijk een verademing, maar om iemand zijn vraag nu te blokkeren omdat hij een foutje heeft gemaakt??

Overigens zal ik me aan de regels houden en voor iedere vraag maar een nieuwe topic starten om dit soort terecht wijzigingen te vermijden.
Wie is trouwens de TS die dit niet leuk zal vinden?

Rest mij u te complimenteren met dit Forum. Het voor ziet in een behoefte en heeft werkelijk fantastische moderators.

groetjes\

Hans Meijer:thumb:

De TS is de topicstarter. Mijn eerste reactie over de misbruikmelding was niet tegen jou maar tegen de overige in deze topic, jij kunt immers niet weten dat je iets doet wat niet gewaardeerd wordt. Voor het overige wens ik je fijne tijd op Helpmij. :thumb:

De TS is de topicstarter. Mijn eerste reactie over de misbruikmelding was niet tegen jou maar tegen de overige in deze topic, jij kunt immers niet weten dat je iets doet wat niet gewaardeerd wordt. Voor het overige wens ik je fijne tijd op Helpmij. :thumb:

Dat zal zeker wel lukken.

Bedankt voor het snelle antwoord.

Met vriendelijke groeten

Hans Meijer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan