• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Provisieberekening op basis van ALS functie (need help!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkmuller

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Geachten, lezers of geïnteresseerden,

In het verleden heb ik met een studiegenoot een provisieberekening gemaakt met een ALS functie.
Nu wil ik voor een ander project de provisie updaten, alleen ben ik wat van de kennis door de tijd verloren.
Het lukt mij niet om de percentage in de provisie om te buigen naar het juiste bedrag. Ookal pas de ik de oude formule aan.

In het ideale geval wordt er een bedrag ingetypt bij cel B5, wat uiteindelijk de juiste provisie geeft op basis van een tabel (zie bijlage).
Ik heb al links en rechts gekeken op het forum maar ik kon niet helemaal het juiste antwoord vinden.

Is er iemand die mij in deze moeilijke tijden kan bijstaan met wat uitmuntende excel kennis? :)

Beschrijving bij bijlage:
In de bijlage staat in B6 de oude formule, die niet helemaal meer correspondeert. De provisietabel staat er ook in vernoemd.

Meer informatie nodig? dan hoor ik het graag!

Bekijk bijlage Provisieberekening 2013.xlsx

Even ter samenvatting want het is nogal lange formule

provisie betsaat dus uit een vast bedrag en vanaf de 6000 een percentage op het basisbedrag?

En inclusief en exclusief btw moet denk ik andersom zijn?

Laatst bewerkt:
zoiets?

Code:
=ALS(B5<=0;0;ALS(B5<H5;I5;ALS(B5<H6;I6;ALS(B5<H7;I7;ALS(B5<H8;I8;ALS(B5<H9;I9;ALS(B5<H10;B5*J10;ALS(B5<H11;(B5-H10)*J11+K10;ALS(B5<H12;(B5-H11)*J12+SOM(K10:K11);ALS(B5<H13;(B5-H12)*J13+SOM(K10:K12);(B5-H14)*J14+SOM(K10:K13)))))))))))

Heb ook een rijtje toegevoegd om die provisie t/m uit te rekenen
ik heb verder niet uitgebreid getest

Bekijk bijlage Provisieberekening%202013(2).xlsx

Beste Ralbers!

Wauw! Wauw! Wauw!. De formule klopt en ik heb het één en ander getest. Dus heel erg bedankt voor het meedenken! ik kan hier zeker mee uit de voeten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan