Proxy-adres in HTML/Javascript

Status
Niet open voor verdere reacties.

haaswijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Hallo,

weet iemand of het mogelijk is om een proxy-adres toe te voegen aan een hyperlink? Of uberhaubt via de sourcecode een webpagina te benaderen middels een proxy + poortnummer?

Alvast bedankt voor de reacties!

Nou,

in principe is een proxy gewoon een server waar je een request 'door heen stuurt'. Proxy's werken alleen niet via links, en het is onmogelijk om zoiets te doen:
HTML:
<a href='proxy://somehost.com:42 google.com'>google via proxy</a>
. Er zijn wel verschillende mogelijkheden dingen te doen via Javascript maar geen is echt mooi.

Via php kan je echter dit wel doen (denk ik); je kan dan gewoon een socket openen op het adres :: port.

Maargoed, het ligt er een beetje aan wat je precies wilt.

:thumb:

Bedankt voor je reactie, ik zal op zoek gaan naar alternatieven aangezien dit met javascript kennelijk onmogelijk is!

Niets is onmogelijk!

Maar als je even iets meer info geeft, kunnen we mischien een oplossing vinden.

Niets is onmogelijk!

Maar als je even iets meer info geeft, kunnen we mischien een oplossing vinden.

De bedoeling is eigenlijk een soort portal in de vorm van een webpagina te creëren waarin een URL wordt ingevoerd door de gebruiker. Bij het bezoeken van deze URL, is het de bedoeling dat er automatisch verbinding met de doelpagina wordt gemaakt via een proxy-server en een specifieke poort. Hiervan zijn vele websites als voorbeeld beschikbaar op internet.

Nu weet ik dat een statisch proxy IP en poort ook kunnen worden ingesteld via de browser instellingen, maar helaas is dit geen optie. Vandaar dat ik naar een manier zoek om dit 'web-based' te doen, en dan bij voorkeur via javascript...

Met Javascript gaat dat niet lukken. Met een server-side script wel (PHP of ASP bijvoorbeeld).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan