proxy en dns probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter fou
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fou

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2006
hallo mensen
ik heb een probleem
mijn internet doet het heel vaak niet
Ik heb draadloos internet
maar als ik op internet wil gaan dan staat er iets met proxyinstellingen onderaan
en dan staat er dat de webpagina ofline niet beschikbaar is dan zet ik m op online
maar dan blijft ie laden
Dus ik ben op msn gegaan ik klikte op probleem oplossen
er staat dat dns en proxy niet hersteld kan worden als ik dan op herstellen klik dan staat er dat ik naar de microsoft hulpsite moet gaan maar hoe kan ik dat doen terwijl ik niet op internet kan. Terwijl mijn draadloos laat zien dat ik uitstekende verbinding heb

kan iemand mij helpen aub

alvast bedankt

1. Hoe heb jij je IP-adres ingesteld? dynamisch of statisch
controle => http://www.zyxel.nl/support/z021.html#winxpd

2. indien dynamisch
start > uitvoeren > type hier in 'cmd'
nu ' ipconfig /all '
Welk ip-adres heb je?
hier kun je direct zien wat je dns-server, gateway etc is.

3. op het moment dat je internet niet op kunt, ,kun je dan nog wel steeds de
a) router pingen
b) internet pingen (doe bijvboorbeeld een ping www.wxs.nl )

ik kkan niet op internet er staat steeds bezig met opspren van proxyserver daaarna gaat ie op ofline werken :S

ik heb draadloos mischien ligt het daaraan maar het is wel vaag

Zet eens bij de internet opties, en verbindingen en lan instellingen, alleen een vink bij instellingen automatisch detecteren, en de rest uit.

automatisch detecteren staat er niet bij in die lijst ?

Vink alles eens uit, de meeste providers hebben geen proxy servers meer.
Toch wel in de internetopties gekeken?

ik kkan niet op internet er staat steeds bezig met opspren van proxyserver daaarna gaat ie op ofline werken :S

ik heb draadloos mischien ligt het daaraan maar het is wel vaag

heb je nou die link bekeken die ik je noemde of niet? Anders blijven we rondjes lopen.

als je verder nou eens wilt aangeven welk ip-adres je dan krijgt...
(zie mijn eerste post over ipconfig /all)

Heej , met dat ofline heb ik geen probleem maar nu nog die dns en key poorten
die ik niet kan herstellen verbinding is uitstekend maar internet doet het nog steeds niet en nu blijft die laden daarna springt ie op kan de pagina niet vinden ik zal zo thuis proberen wat je net zei ik hoop dan dat het lukt

Laat het ons nu eerst weten of je uberhaupt een iP-adres krijgt van je router.

Internet ----router ------- pc

Om jouw probleem op te lossen moeten we eerst analyseren wat er aan de hand is. Vandaar dat we je vragen om stap voor stap onze suggesties te doen.

dat zal inhouden
krijgt je pc een ip-adres en wat zjin de andere gegevens (dns & gateway die de pc krijgt)

dan komt de router aan de buurt.

Laat het ons nu eerst weten of je uberhaupt een iP-adres krijgt van je router.

Internet ----router ------- pc

Om jouw probleem op te lossen moeten we eerst analyseren wat er aan de hand is. Vandaar dat we je vragen om stap voor stap onze suggesties te doen.

dat zal inhouden
krijgt je pc een ip-adres en wat zjin de andere gegevens (dns & gateway die de pc krijgt)

dan komt de router aan de buurt.

Ik begrijp niet echt wat je bedoelt kun je het duidelijker uitleggen moet ik mijn ip adres doorgeven enzo want ik zit nu op school

Laatst bewerkt:
zodra jij weer thuis bent:

>start
>uitvoeren
>cmd

>ipconfig /all

dan komt hij met je ip-adres
de gateway
de dns-server
de dhcp-server

die info is van belang.
gateway is nl het ip-adres waar het signaal van je pc naar toegaat om internet op te kunnen
dns-server: de server die de adressen zoals wxs.nl vertaald in ip-adressen
dhcp-server: de server op jouw netwerk die ip-adres uitdeelt.
(in principe zijn bovenstaande 3 servers de router van jou)

zodra jij weer thuis bent:

>start
>uitvoeren
>cmd

>ipconfig /all

dan komt hij met je ip-adres
de gateway
de dns-server
de dhcp-server

die info is van belang.
gateway is nl het ip-adres waar het signaal van je pc naar toegaat om internet op te kunnen
dns-server: de server die de adressen zoals wxs.nl vertaald in ip-adressen
dhcp-server: de server op jouw netwerk die ip-adres uitdeelt.
(in principe zijn bovenstaande 3 servers de router van jou)

Ik heb hetzelfde probleem als FOU. Ik maak met mijn laptop ook gebruik van een draadloos internet. Ik kan niet op internet of msn(eerst wel!). Met mijn gewone vaste pc kan ik nog wel gewoon op internet en msn. De laptop geeft aan dat ik wel gewoon verbinding heb. Bij msn aanmelden heb ik fout oplossen gedaan en er staat dat mijn DNS en KEY-poorten niet werken. Ik heb het bovenstaande gedaan en ik krijg:

IP-adres = 10.0.0.140
gateway = 10.0.0.139
DHCP = 10.0.0.139
DNS = 10.0.0.139

wat moet ik nu verder doen om het probleem op te lossen?

Bvd,
Joris:rolleyes:

Laatst bewerkt:
kun je ipconfig ook even op je vaste pc doen? Weten we zeker dat we niets over het hoofd zien.

even voor de zekerheid,
je hebt 1 router. waar je pc aanhangt en indirect ook je laptop.
vanaf je pc kom je gewoon internet op.
router = 10.0.0.138

dit zou ook de instelling van de laptop dus moeten zijn.
maar ach, doe eens gek. ping eens naar 10.0.0.138 ?
en ping ook eens naar www.helpmij.nl lukt dat wel?

1. controleer als je met je laptop aan het netwerk hangt (via een kabel) wel internet op kunt.

waarschijnlijk zal de volgende actie zijn om in de router te kijken welke isntellingen het weggeeft aan de wireless gebruikers.

oh, je hebt met je laptop wel al een ipconfig \release gevolgd door ipconfig \renew gedaan?
voor het geval dat je met je laptop de laatste keer bij iemand anders over het internet bent gesurfd en het deze instellingen nog heeft.

succes! ik ga douchen ;-)

Ik heb een blauw kastje(met 3 lampjes/1knopje erop), heet speedtouch. Deze is direct verbonden met mijn vaste pc. Dan heb ik nog een ander kastje(LINKSYS compact wireless G Broadband router) die met een kabeltje in de speedtouch zit.

Als ik het kabeltje uit mijn vaste pc haal en in de laptop doe, kan ik nog internet niet op. Als ik bij msn probleem oplossen doe geeft hij weer aan dat er met de DNS en Key-poorten iets mis is.

Ping ik 10.0.0.138 dan ontvangt hij alle 4 de pakketten. Ping ik www.helpmij.nl dan zegt hij: Ping-aanvraag kan host www.helpmij.nl niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw.

Of ik ipconfig \release en ipconfig \renew heb gedaan weet ik niet. Ze hebben de laptop donderdag bij mij thuis afgeleverd en toen internet enz. geïnstalleerd. Donderdag heb ik ook gewoon op internet gezeten(draadloos), maar toen ik ’s avonds weer thuiskwam wilde ik microsoft office instaleren. Ze hadden donderdag 2 laptops afgegeven(voor mij en m’n zus) en die allebei geïnstalleerd, maar toen ik op de ene microsoft office aan het instaleren was en ik de andere vast aanzette gaf hij bij mij een melding dat er iets niet klopte met het ip-adres(toen de andere laptop verbinding maakte met het draadloos netwerk). Sinds ben ik er niet meer op kunnen komen.
Moet ik ipconfig \release en ipconfig \renew alsnog doen?

Bvd!:thumb:

Laatst bewerkt:
ik had beter eerst kunnen vragen wat er inderdaad gebeurde waardoor je ineens internet niet op kan. ;-)

dat pingen heb je gedaan toen je wireless was aangesloten he?

Kan de andere laptop internet nog wel op?
yup, doe maar even die release en renew
zowiezo, zodra je de laptop of pc van vast naar wireless of andersom doet, na aanpassing ervan een release en renew..

Laatst bewerkt:
met de andere laptop kan ik wel gewoon op internet.

ik heb ipconfig /release en ipconfig /renew gedaan maar ik kan nog steeds niet op internet.

:(

en die ipconfig /all op die andere laptop wireless? wat komt er dan uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan