Proxy ip's afwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn31

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hallo Helpmij

om de veiligheid van mijn site optimaal te houden heb ik een vraag.
Bestaat er een code die proxy ip's of buitenlandse ip's doorverwijst naar een pagina die aangeeft dat proxy ips niet zijn toegestaan? Eingelijk is het belangrijkste dat de proxy ip's worden afgeweert naar een weigerpagina. De buitenlandse ip's zou prettig zijn als dat ook kon maar hoeft niet. Weet iemand een code hiervan? ik heb wel eens een site gezien die dat namelijk heeft. hopelijk heeft iemand hier verstand van. Alvast bedankt.

Er bestaan wel IP blacklists, waarop met name IP's van spammers zijn geplaatst. (KLIK). In het .htaccess bestand van je server kun je wel IP's handmatig blokkeren, en ook hele IP ranges. Maar het punt is dat alle Nederlanders verschillende internet providers hebben, en dus verschillende IP ranges. Je kunt misschien wel eerst het IP dat je site bezoekt traceren, en dan aan de hand van het land dat daaruit komt het IP afwijzen of niet. Maar: ik weet niet of hier scripts voor bestaan (denk wel dat het mogelijk is, maar best lastig) en hierdoor wordt je site heel langzaam.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Je kunt met GeoIP wel controleren waar een IP vandaan komt en het afwijzen, dat gaat ook nog best wel snel (zul je in de praktijk niks van merken dat het trager wordt) maar volgensmij is het niet gratis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan