Proxy server

Status
Niet open voor verdere reacties.

qxserver

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Hallo,
Ik had weer een nieuwe vraag....
Ik werk in een bedrijf als systeembeheerder, met windows server 2003 en 25 aangesloten computers op het domein. Nu heeft mijn baas gevraagd of ik het internet gebruik van het personeel wil bijhouden, hij wou namelijk precies kunnen zien welke websites er zijn bezocht en wanneer en welke gebruiker/ip adres. Heeft iemand een goede oplossing voor dit ? Ik zat zelf te denken aan een proxy server..

Alvast bedankt :)

Hallo,

Ja hier staat het : Pas bij een redelijk vermoeden van wangedrag mag de werkgever gaan observeren. Mijn baas heeft ook vermoedens van het bezoeken van verkeerde websites door het personeel, hij wil ook graag eerst bewijzen hebben voordat hij het personeel gaat aanspreken hierover ,daarom wil hij graag dat ik het internet gebruik controleer.

Aphysemi0n, een proxy server heb je een idee wat een goed programma is zodat het internetgebruik bijvoorbeeld in .txt bestandjes word opgeslagen, ik heb echt geen idee hoe ik dat het best zou kunnen aanpakken.

Misschien hoor ik mij hier helemaal niet mee te bemoeien hoor maar er bestaat een programmaatje genaamd LANSchool
en hiermee kan de 'teacher' [in dit geval dus de baas] zien welke programma's zijn/worden gebruikt en hun hele geschiedenis zien,
en eventueel het betrappen op heterdaad dit van afstand kunnen invoeren.

wat natuurlijk hierop wel handig is is dat je weet welke computer van welke persoon is en/of een inlogsysteem maakt [bijv. met novel]

hopelijk heb ik een beetje info bijgedragen
en anders zal ik me hiermee niet meer mee bemoeien:o

Hoi Leutje,
Ja ik het het programma LANSCHOOL het werd vroeger bij mij op de middelbare school gebruikt, en novell werd er ook gebruikt.
Maar ik wil het simpel houden niet dat ik overal op elke computer software moet gaan installeren. Maar wel bedankt hoor! :)

ps. ik ben nu ISA server aan het downloaden en is even kijken of het mij lukt

Laatst bewerkt:
Ja, Ik zit ook nog op de middelbare school en daar word het beide ook nog gebruikt.
Oke, dat snap ik. verder met de proxy zal ik weinig voor je kunnen betekenen want hier weet ik zo goed als niks over
en zal mij hier niet meer vertonen in deze discussie:P

succes met de vraag:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan