Prullebak

Status
Niet open voor verdere reacties.

wereldburger

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2004
Hey

Ik heb Windows xp op mn nieuwe pc gezet en nu zie ik alleen een prullenbak en alleen de achtergrond verder nikxs???? Ik begrijp het niet want als ik me erop zet zie ik wel de startbalk en deze computer enzovoord.

kan kloppen,.
(Windows XP staat standaard ingesteld op "menu start")

- klik met je rechtermuisknop op "start"
- Klik op eigenschappen
- Klik dan op "Klassiek start menu"

Misschien heb je een virus of ben je gehacked.
Of je beeldscherminstellingen staan niet goed dat de startknop er buiten valt. :P

Tja, ik verzin maar wat.

Als je de windowstoets op je toetsenbord indrukt, zie je dan wel een startmenu? (of ctrl+esc als je geen windows keyboard hebt)

even op de windows toets drukken van je toetsenbord.
En dan het bovenstaande uitvoeren.

jaaa met de windowstoets krijg ik wel een half startmenu ongeveer, maar dan bij eigenschappen kan ik alleen kiezen voor 'Menu start' met 'kies deze optie als u de mneustijl wilt gebruiken die gemakkelijk toegang tot het internet, e-mail en uw favoriete toepassingen geet'. er is geen andere optie :confused:

hmm, valt 't andere stuk toevallig net buiten beeld?:

(je kunt ook met de pijltjes bewegen, dus ff met pijltje naar beneden en dan op enter drukken)

het klinkt alsof wardschmit gelijk heeft en je beeldscherm-instellingen niet helemaal goed staan waardoor je het onderste gedeelte van je scherm niet meer kan zien. Friemel (:)) wat me de knopjes op je monitor zodat je het beeld kan verkleinen of naar boven kan schuiven, tot je je taakbalk ziet.

Dan zie je dat er onder die optie met gemakkelijke toegang tot internet blablabla nog een optie staat. "Klassiek menu start".

mmm ik heb even gekeken en inderdaad het beeld zat naar beneden :D

maar ik heb nog steeds alleen een prullenbak, met het start menu kom ik nog wel overal (alleen er staat geen office op??? :8-0: ) maar ik zou ook mijn documentne en zo op mn buroblad willen hebben.

zou je niet ff een screenshotje kunnen maken.
(dan hebben we een "plaatje" om naar te kijken)

ik zou niet weten hoe laat staan om het over te zetten naar deze pc (waar ik nu mee internet) :confused:

overiges, had jij wel die dingen als deze computer op je buroblad nadat je windows xp geinstalleerd had?

bij mij was het na een installatie van xp als volgt:

iers buroblad
prullenbak
en verder niks.

bij mij ook,.
(vandaar dat ik 't dus ook verander in klassiek start menu)

maar ik zou ook mijn documentne en zo op mn buroblad willen hebben
Alles wat je wilt kun je naar je bureaublad brengen.
Office zul je toch eerst moeten installeren. Dat hoort niet bij Windows XP.

Op dat kale bureaublad kun je een foto zetten of iets anders.
Als je naar start/alle programma's/bureau-accesoires gaat kun je alvast de verkenner, paint en kladblok vinden om een snelkoppeling naar je bureaublad te maken. Zo geldt het voor alles wat je wilt.
Wil je later toch een foto of zo dan sleep je al die iconen naar de taakbalk,

Om bijv je deze computer, internet explorer etc op je bureaublad te krijgen kun je dit doen:

Rechtsklikken op je bureaublad, eigenschappen, tabblad bureaublad en dan onderin de knop bureaublad aanpassen kiezen

Met rechtsklikken op je taakbalk kun je extra werkbalken toevoegen. Adres en snel starten.

Ga je naar eigenschappen dan kun je de icoontjes uit de systray laten verdwijnen (maar wel actief zijn).
Het hele menu moet je even goed doorlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan