Prullenbak blijft leeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Hallo,

Na de verwijdering van alles wat met Symantec te maken had vanwege de vele installatieproblemen, is mijn door Norton beveiligde Prullenbak steeds leeg. Lijkt leuk maar ook ik gooi wel eens iets weg wat later toch terug moet.
Ik kan nu dus ook de originele versie van Prullenbak niet meer herstellen, wel de omvang maar verder niets.
Wie weet hoe ik de oude originele Prullenbak weer kan herstellen?

Pimpernel.

Bedoel je dat wat je ook in je prullenbak gooit dat deze het gelijk weggooit ?
Dan moet je Rechtermuisknop prullenbak - eigenschappen - uitvinken bestanden niet naar de prullenbak verplaatsen wanneer deze verwijderd worden.

Lege Prullenbak

Nee, dat is in orde! Toch staat er niets in. Een nadere proef door een bestandje te verwijderen leert echter dat het dan wél lukt? Is het mogelijk dat een ander programma regelmatig buiten mijn medeweten de zaak opruimt?
Hoe verander ik nu de nog steeds duidelijk Norton-georiënteerde versie weer in de normale XP-versie?

Pimpernel.

Je bedoelt zeker dat je prullenbak geen Xp prullenbak is, maar nog steeds die Norton prullenbak ?

Je bedoelt zeker dat je prullenbak geen Xp prullenbak is, maar nog steeds die Norton prullenbak ?

Precies, ik kan wel een XP-bak maken via een nieuwe snelkoppeling maar de Norton-bak krijg ik (nog) niet weg...

Pimpernel.

Hier kan je de oplossing vinden om je originele prullenbak terug te krijgen http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=526407/sc=e12fa2

De hierin gesuggereerde oplossingen zijn m.i. te onnauwkeurig omschreven want bij mij werkte het niet. De in het register veronderstelde sleutels staan er niet. Handmatig invoeren lukte ook al niet.
Systeemherstel toegepast.
Wèl is het gelukt om de naam van de Prullenbak hierin terug te zetten.
Toch blijf je nu zitten met 2 mappen: c:\RECYCLED en c:\RECYCLER (deze is van Norton). Verwijderen ging niet...

Nogmaals getest met weggooien: het staat er in maar of dat nu ook zo blijft?

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Pimpernel.

De volgende dag opnieuw getest: de Prullenbak is weer leeg! Welk programma doet dit?

Pimpernel.

Laatst bewerkt:
Lege Prullenbak

Weggegooide bestanden van dezelfde dag blijven erin tot de volgende dag. Na het opstarten is dan alles verdwenen! Nogmaals de vraag: welk programma doet dit? En hoe krijg ik die ellendige Norton-bak (c:\RECYCLER) weg?
Met alle gezoek en experimenteren zit ik nu ook nog opgescheept met twee vrijwel gelijknamige gebruikers, de ene met mijn eigen naam, de tweede idem met toevoeging van de computernaam!?
Dit is mogelijk gebeurd na één of meerdere toepassingen van Systeemherstel (niet altijd zaligmakend...).
Wie heeft nog een bruikbaar idee?

Pimpernel.

Weggegooide bestanden van dezelfde dag blijven erin tot de volgende dag

Misschien door een opruimprogje zoals CCleaner/ DiskCleaner of Schijfopruiming die bij opstarten/afsluiten gaan draaien?
Kijk eens of je die hebt en daar dan in opties/instellingen of je prullenbak met rust gelaten kan worden.

(Ik weet het, het ligt erg voor de hand, maar wie weet)

Norton Removal Tool

Deze tool had ik al eerder gebruikt. Toch de nieuwste versie opgehaald en gebruikt: heeft niets gedaan dan wél andere programma's verstoren maar de Nortonbak staat er nog steeds en wordt iedere dag trouw geleegd. Ra, ra?
CCleaner draait niet bij mij en voor zover ik weet zijn er ook geen andere programma's die dit zouden kunnen doen.
Om uit de overvloed aan Prullenbak-problemen, zoals die in dit Forum beschreven worden, de juiste oplossing zien te vinden blijkt een heksentoer. Toch maar blijven volhouden...
Ga o.a. de suggestie van James007 eens proberen. Wie weet?

Pimpernel.

Prullenbak leeg tot volgende dag.

Het lijkt opgelost! Een diep verborgen instelling in de firewall 'ZoneAlarm Pro' bleek verkeerd te staan...
Dat ik dit niet zo gauw heb kunnen vinden lag aan het feit dat hierover niets in het betreffende handboek stond: daarin kwam de optie 'Cache Cleaner' in 'Privacy' niet eens voor!
De verwijderde bestanden blijven nu tenminste nog even bewaard...

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Pimpernel.

(De problemen met c:\RECYCLED en c:\RECYCLER zijn nog niet opgelost daarentegen.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan