Prullenbak icon probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo.

Sinds tijden heb ik het "probleem" dat als ik de prullenbak leeg maak, het icon aangeeft dat er nog steeds iets in de prullenbak zit. Heel af en toe, ik kan geen regelmaat erkennen, verschijnt na de leegmaak actie het icon van een lege prullenbak. Dat is eerder uitzondering dan regel. Een lege prullenbak kun je niet nog eens leegmaken om te kijken wat dat met het icon doet. Een item aanmaken en daarna wissen en dat uit de prullenbak verwijderen laat ook een icon achter met een volle prullenbak.
Allemaal geen echt probleem maar het is niet zoals het hoort.
Enig idee of daar wat aan te willen is?
 
Zoek eens op "repair icons? evt met het woordje "desktop" erbij.
 
Nou jou tip zette me op het goede spoor.
Ik zocht op repair icons recycle bin" en vond: https://www.sevenforums.com/tutorials/24761-recycle-bin-fix-custom-icons-not-refreshing-6.html
Dat lijkt me de oplossing. Moet er alleen nog even goed voor gaan zitten want er staan een paar zaakjes in die op verschillende manieren in het register kunnen staan. Ik denk dat als ik de regels als %SystemRoot%\System32\imageres.dll,-55 vervang door %SystemRoot%\System32\imageres.dll,0 ik er ben.
 
Kijk hier ook even naar.
 
Laatst bewerkt:
Dus volgens jou is de icon geen onderdeel van de prullenbak? Volgens mij was het zo dat als je de $RECYCLE.BIN verwijderde, een nieuwe werd aangemaakt. Deze is wellicht beter dan.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wat ik zocht en al eerder vond kijk maar op mijn vorig bericht in deze post.
Ik moet alleen nog kijken wat ik precies moet en kan vervangen. De reg file die in deze post #24 staat kan ook interessant zijn, weet alleen niet precies wat hij doet en of dat bij mij werkt. Dit was voor win 7.

Misschien moet ik hier eens verder naar zoeken.
 
Heb je deze nog gezien?
 
Yep, alleen ik doe me moeilijk met het vertalen en vinden van menu's van oudere windows versies in windows 10.
In de oudere versies vond ik de weg aardig, maar in win 10 staan sommige zaakjes zo anders dat ik ze soms moeizaam en soms niet vind. Dan blijken ze achter windows+R te zitten, alleen ken ik dan het commando niet.
 
Code:
HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/CLSID/{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}/Default Icon
Bij mij staat in het register van Windows 7:
(Standaard) REG_SZ C:\Windows\System32\imageres.dll,-54
empty REG_SZ C:\Windows\System32\imageres.dll,-55
full REG_SZ C:\Windows\System32\imageres.dll,-54
 
Laatst bewerkt:
Bij mij staat er in win 10:
prullenbak.JPG

en nu staat er sinds tijden weer een lege prullenbak op het bureaublad.
Jammer dat ik niet opgelet heb hoe hij er op stond voordat ik het register in dook.
 
Moet (Standaard) niet 54 zijn?
 
Kan kunne....., maar:
Standaard is de staat van de prullenbak. 55 als hij leeg is en 54 als hij vol is.
Als je het register open hebt staan en je stopt iets in de prullenbak en ververst, F5, dan verandert de waarde. Maak je hem leeg, F5, verandert de waarde ook. Alleen het Icon heeft dat niet in de gaten....
 
Dat schreef ik al in post 6. Staat overal op internet en is de standaard procedure voor een corrupte prullenbak en daar maakt de icon ook deel van uit.

1. Open an elevated Command Prompt window. To open an elevated Command Prompt, click Start, click All Programs, click Accessories, right-clickCommand Prompt, and then click Run as administrator.

2. Type the following command and press ENTER:
rd /s /q C:\$Recycle.bin

(This clears out the $Recycle.bin folder for the C:\ drive. You may have to do this for each hard disk partition in your system.)]

3. Type exit to close the Command Prompt window.

Volgens mij heb ik de prullenbak ook wel een gewoon gedeleted op de locatie.
 
Laatst bewerkt:
Senso,
Je zult groot gelijk hebben, maar wat is controll panel en elevated Command Prompt in de Nederlandse versie post #9
 
Control Panel is het configuratiescherm. 'elevated' Command Prompt wil volgens mij niets anders zeggen dan dat je de Command Prompt opent in een nieuw scherm dat ligt boven het reeds geopende scherm (verhoogd).

Command Prompt is ook te openen met cmd in het zoekvak.
 
Laatst bewerkt:
Elevated command prompt betekent wat anders, Senso. Het is een Opdrachtprompt die je uitvoert met verhoogde rechten, namelijk als administrator.

In het Nederlands:
Klik op het vergrootglas dat naast de startknop staat.
Typ cmd
Klik met de rechter muisknop op het gevonden resultaat Opdrachtprompt, en kies dan Als administrator uitvoeren.
 
Prachtig Porrelaar dat je even te hulp schiet.:thumb: Ik zat er naast. Heb mijn best wel gedaan, maar kon het niet vinden. Zag alleen "verhoogd" in de vertalingen en moest er maar iets van maken. Vond het wel leuk gevonden.;) Maar ja, iemand met zoveel ervaring die trapt daar niet in.:d:d:d

Hoop dat het goed met je gaat, want jij loopt al heel wat jaartjes mee. Altijd leuk die oude bekenden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan