Prullenbak icoontje

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasmel

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Beste experts,

Ik heb een vraagje over mijn prullenbak op het bureaublad.
Het was oorspronkelijk zo dat er een lege prullenbak te zien was als er niets in zat.
Op het moment dat ik iets verwijderd had, veranderde het pictogram in een volle prullenbak.
Wanneer ik de prullenbak dan leegde kwam er weer een lege prullenbak op het scherm.
Nu heb ik vermoedelijk per ongeluk het pictogram geheel verwijderd.
Ik heb het pictogram weer terug gezet via het daarvoor bestemde menu.
Nu staat er echter wel weer een pictogram op het bureaublad, maar hij is altijd vol of altijd leeg. Het maakt niet uit of ik hem geleegd heb of niet.
Weten jullie hoe ik hier weer een "werkend pictogram" van kan maken ?
Alvast bedankt!

de menu.
Nu staat er echter wel weer een pictogram op het bureaublad, maar hij is altijd vol of altijd leeg. Het maakt niet uit of ik hem geleegd heb of niet.

Dit begrijp ik niet zo goed, is ie nou vol of leeg en wanneer wat?

prullenbak icoon

Dit begrijp ik niet zo goed, is ie nou vol of leeg en wanneer wat?

In 1e instantie was er een leeg icoon zichtbaar op het bureaublad.
Wanneer ik iets verwijderde, dan was er een volle prullenbak te zien.
Wanneer ik dan de prullenbak leegde, dan was er weer een lege prullenbak te zien.

Ik heb onlangs in plaats van de prullenbak te legen, het icoontje verwijderd.
In de help sectie kon ik snel vinden hoe ik het icoon kon terug plaatsen.
Ik kon toen kiezen voor een icoontje met een afbeelding van een volle of een lege prullenbak.
Ik heb beide geprobeerd.
Maar wanneer ik koos voor het icoon van een lege prullenbak, werd er geen volle meer zichtbaar wanneer ik bijvoorbeeld documenten had verwijderd en andersom.

Ga naar configuratiescherm, bureaublas pictogrammen aanpassen en kies voor standaardwaarden herstellen

Ga naar configuratiescherm, bureaublas pictogrammen aanpassen en kies voor standaardwaarden herstellen

Heb je advies opgevolgd. maar het heeft helaas niet gewerkt.
Misschien moet ik systeem herstel maar gebruiken.

Ps. weet je ook iets van volume verkleinen?
Heb ik ook een vraag over gepost!
:)

probeer dit eens:

Je kunt de prullenbak terugzetten door te rechtsklikken op het bureaublad en te kiezen voor "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen". Klik op "Bureaubladpictogrammen wijzigen" en vink de prullenbak aan om hem weer terug te zetten.

let me know
:rolleyes:

probeer dit eens:

Je kunt de prullenbak terugzetten door te rechtsklikken op het bureaublad en te kiezen voor "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen". Klik op "Bureaubladpictogrammen wijzigen" en vink de prullenbak aan om hem weer terug te zetten.

let me know
:rolleyes:

Dank voor je bericht!
De prullenbak staat op het bureaublad, maar het pictogram veranderd niet als de prullenbak leeg of vol is.

controleer dan dit eens:

In Vista kent de prullenbak op het bureaublad een drietal opties. Om deze opties aan te passen klik je met de rechtermuisknop op de prullenbak en kies je voor Eigenschappen.

De eerste optie betreft het instellen van de grootte van de prullenbak. Deze staat standaard op 2 gb ingesteld. Je kunt dit naar behoefte aanpassen door het getal onder de optie Aangepaste grootte te veranderen. Geef een nieuwe waarde op in MB's.
De tweede optie gaat over het direct verwijderen van bestanden zodat deze niet eerst in de prullenbak terecht komen. Indien je dit wil, klik dan op het bolletje voor de optie Bestanden niet naar de prullenbak verplaatsen, maar direct verwijderen. De bestanden worden vanaf nu niet meer in de prullenbak geplaatst maar direct verwijder. Pas daar dus mee op!

De derde optie kan gebruikt worden om wel of geen melding weer te geven bij het verwijderen van bestanden naar de prullenbak. Als je het vinkje weghaalt krijg je geen bevestigingsvraag meer als je bestanden wist. Deze worden dan zonder tussenkomst van een vraag direct in de prullenbak gezet.

controleer dan dit eens:

In Vista kent de prullenbak op het bureaublad een drietal opties. Om deze opties aan te passen klik je met de rechtermuisknop op de prullenbak en kies je voor Eigenschappen.

De eerste optie betreft het instellen van de grootte van de prullenbak. Deze staat standaard op 2 gb ingesteld. Je kunt dit naar behoefte aanpassen door het getal onder de optie Aangepaste grootte te veranderen. Geef een nieuwe waarde op in MB's.
De tweede optie gaat over het direct verwijderen van bestanden zodat deze niet eerst in de prullenbak terecht komen. Indien je dit wil, klik dan op het bolletje voor de optie Bestanden niet naar de prullenbak verplaatsen, maar direct verwijderen. De bestanden worden vanaf nu niet meer in de prullenbak geplaatst maar direct verwijder. Pas daar dus mee op!

De derde optie kan gebruikt worden om wel of geen melding weer te geven bij het verwijderen van bestanden naar de prullenbak. Als je het vinkje weghaalt krijg je geen bevestigingsvraag meer als je bestanden wist. Deze worden dan zonder tussenkomst van een vraag direct in de prullenbak gezet.

Heb ze bekeken en het aantal MB's veranderd, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Denk toch dat sys.herstel de volgende optie moet zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan