Prullenbak leeg en toch bestanden erin ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

countesse

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Berichten
12
Hallo iedereen,

Ik bewerk alleen maar foto's en films op mijn pc (geen email en niet surfen)

Ik had het bewerkte materiaal altijd op een map op het bureaublad.
Hij liep bijna vol zag ik dus toen alles klaar was, heb ik de map op een externe harde schijf gezet. klaar dacht ik. Pc schoon en doorgaan.

ok hier staat alles nu op maarrrrrrrrr

als ik naar mijn c schijf kijk is hij niet terug gelopen maar staan hij bijna vol te zijn 366gig. Ik heb nog 40 gig beschikbaar.

Het lijkt erop dat de bestanden er gewoon nog staan en dat ik ze niet kan zien ?
schijfopruiming enz heb gedaan, geen tot weinig verandering

Dan als ik op de c schijf kijk bij eigenschappen en de map openklik en ik ga ieder docje/mapje langs komt je langena niet bij 366gig
Kijk ik dan weer dan de map zonder de inhoud te openen geeft hij weer wel aan 366gig

Hoe kan dit ?

groetjes

Maria
 
Hoi Maria
Download eens het progje treesize en laat deze een scan doen,dan zie je waar je de ruimte verliest en in welke map/bestand je gb zitten..post dat eens hier..
http://nederland.softpicks.net/software/TreeSize_nl-3804.htm

Wat ik vermoed is dat je veel gb verliest aan systeemherstel doe eens Je harde schijf>Rmuis>eigenschappen>schijfopruiming en dan klik meer opties>systeem en schaduwkopieen>opruimen>ok.
Nu ruimt ie je herstelpunten op behalve je laatste.
 
Laatst bewerkt:
Hey Maikel9, klinkt goed schaduw kopieen, zal eens even kijken en laat hier nog even weten hoe of wat..
 
Wat ik vermoed is dat je veel gb verliest aan systeemherstel doe eens Je harde schijf>Rmuis>eigenschappen>schijfopruiming en dan klik meer opties>systeem en schaduwkopieen>opruimen>ok.
Nu ruimt ie je herstelpunten op behalve je laatste.

Ik heb nu 40 gig extra

Hij blijft wel aangeven als je op de map staat (dus niet opent) dat hij nog 366gig bezet heeft)

Hij heeft wel 40 gig extra nu. sta op 90

Ik draai je link even zo.

Maria
 
Laatst bewerkt:
Denk dus dat je nu 2 mappen hebt 1 op buroblad en 1 op je externe hd dus die op het buroblad kun je verwijderen na zeker te weten dat je map op de externe staat.

Offf klik eens in de map aan bij organiseren>mapopties>weergave>verborgen bestanden weergeven.
mischien staan er mappen als verborgen en deze worden nu getoond.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

In het eerste mailtje zei ik dat ik mijn gegevens heb gekopied naar een harde schijf en de map op de pc heb verwijderd.

Persoonlijk dacht ik dat hij van de bureaublad map (gezien het foto's en filmpjes zijn) een kopie had gemaakt ergens.

Feitelijk is dit ook een beetje zo, maar niet waar ik dacht dat hij dit gedaan had.

Door je link (goede en simpele) ben ik erachter gekomen dat hij kopieen van Pinnacle filmpjes, in Pinnacle zelf zet. Dit is als het ware deels dubbelop.

Enfin, ik weet nu waar het in zit en heb alles verwijderd, dit door de link te downloaden die je gegeven hebt waarin ik idd heel gemakkelijk kon zien waar het hem in zat.

Ik heb nu weer 65 gig vast en nog ruim 300gig om mijn werk te doen...


Thanks reactie..

Maria
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan