prullenbak legen niet via noirmale manier

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Dag

Ik heb sinds een poosje problemen met de pc. De pc zelf is nog niet oud (ruim een jaar, HP Pavilion) en ik gebruik windows 10. Wellicht is de harde schijf niet meer in orde en levert dat de problemen maar het zou ook de prullenbak kunnen zijn.
Ik heb namelijk de inhoud van enkele harde schijven met oude gegevens (ik werk al zo'n dertig jaar met die dingen) op deze pc gezet om het uit te zoeken en desgewenst te verwijderen. Ik ben aan het verwijderen geslagen en er niet aan gedacht (stom stom) om de prullenbak te legen. Daar zitten nu veel (heeel veel) bestanden in en telkens als ik probeer er iets uit te verwijdren gaat de hele pc op tilt.
Is er een manier om de prullenbak te legen bijvoorbeeld via dos? ik heb wat op internet zitten kijken en kwam het volgende commando tegen:
Code:
rd /s %systemdrive%\$Recycle.bin
Ik durf dit echter niet zomaar te gebruiken. is dit de manier om het te doen of heeft iemand een veiligere tip?

via
Code:
dir /s /a:sh *recycle*

krijg ik
Code:
 Directory of C:\

11-02-2016  08:57    <DIR>          $RECYCLE.BIN
               0 File(s)              0 bytes

kan ik gewoon zeggen
Code:
del c:\$RECYCLE.BIN

of haal ik daarmee andere problemen op mijn hals? Maakt windows daarna gewoon weer een prullenbak aan die ik dan weer normaal kan gebruiken of is dat naief gedacht?

Laatst bewerkt:
Ja hoor, dat kun je zonder problemen doen.

Doe het op deze manier:

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster rd /s c:\$Recycle.Bin
Sluit alle openstaande programma's behalve het zwarte venster.
Klik op het zwarte venster en druk dan op de enter-toets. (let op de spaties!)
Op de vraag c:\$Recycle.Bin, Are you sure (Y/N)? druk op Y en daarna op de enter-toets.

Als dit klaar is kan je het zwarte venster sluiten.