Prullenbak werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

henderie

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Hoi Allemaal,

Ik heb mischien een rare vraag, maar mijn Prullenbak in Windows XP werkt niet meer.
Als ik er op dubbleklik gebeurd er niks.
Weet iemand nog een oplossing hoe ik de prullenbak weer kan herstellen in mijn register van Windows XP?
Alvast bedankt,

Groetjes Henri

Doe de CD ROM van XP in je drive en doe het volgende:
Start-Uitvoeren-en typ: sfc /scannow (let op spatie achter sfc)
Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de originele

Hoi allemaal

Ik heb scannow /sfc geprobeerd,maar dat helpt alleen als je bestanden beschadigt hebt.
Ik heb ook geen bestanden van mn prullenbak beschadigd alleen mijn register is beschadigd en daar door werkt de prullenbak niet meer.
Systeemherstel heb ik uitgeschakeld, omdat ik niet zo'n grote harde schijf heb.
Dus die kan ik ook niet uitvoeren
Het gaat alleen om een beschadiging in het register voor de prullenbak, maar dat moet toch op een simpele manier zijn opte lossen?.
Het is alleen een nieuwe key die je in het register moet invoeren om de prullenbak weer te laten werken.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor mij heeft.
Alvast bedankt

Groetjes Henri

Hoi Allemaal,

Ik heb ook nog even gezocht op de site van Microsoft,maar daar hadden ze ook geen oplossing voor dit probleem.
Weet iemand alsjeblieft een oplossing voor dit probleem?.
Heb al bijna alles geprobeerd en niks heeft nog gewerkt.
Alvast bedankt,

Groetjes Henri

als je een originele windowsversie gebruikt bel je toch gewoon naar microsoft ...

Beste Henri :) ,

Probleem is niet zo problematisch als je denkt.
Als je in de root van de c:-schijf gaat controleren of er een directory bestaat onder de naam RECYCLER en je vindt die niet, maak die dan aan! (PAS OP: Behoort Hidden te staan)
Daarna is je prullebak-probleem opgelost.
ps. Als dat niet werkt heb je te weinig rechten. Voeg dan wijzig-rechten toe aan lokale gebruikers (iedereen)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan