prullenbak zet alles terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

kajapema

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Berichten
33
Als ik bestandjes e.d. verwijder, hetzij in de prullenbak hetzij met shift delete, dan staan ze er even zo vrolijk weer na het opnieuw opstarten van de computer.
Ik heb gekeken wat er gebeurd als ik ze in de prullenbak gooi en dit na het opstarten weer doe. Het blijkt dat die bestanden er dan gewoon twee maal of drie maal enz. inzitten.
Bij gebruik van shift delete blijft de prullenbak leeg, maar alles staat weer gewoon op het bureaublad.
Ik gebruik windows 2000 en ben aangesloten op een server. Verder heb ik nog een probleem, maar daarvoor zit ik hier verkeerd denk ik of het één heeft met het ander te maken en daarom kaart ik dit toch maar aan.
Illustrator wil (9 van de 10 keer) niet opstarten, hij geeft aan illustrator.exe genereert fouten en wordt afgesloten. Dit gebeurd na het scannen van het opstartregister. De computer is helemaal gescand op virussen (net gedaan) en die zitten er niet. Ik heb alles al geprobeerd wat mogelijk was, maar toch iets over het hoofd gezien.

Ik wacht jullie antwoorden met spanning af.

Karen
 
Verwijder je prullenbak helemaal in DOS, op de volgende manier:
Start op in MS-DOS (bootfloppy), en na de command prompt type je de volgende regels, elke regel gevolgd door 'ENTER',
attrib -r -s -h c:\recycled
deltree c:\recycled
Type 'exit' om terug te komen in Windows. Bij het opnieuw opstarten wordt een nieuwe prullenbak gecreëerd.

Groetjes,

Pieter
 
Na alles geprobeerd te hebben en ook jouw oplossing (weliswaar ten dele, de prullenbak had namelijk absoluut geen zin om verwijderd te worden) aangegrepen om van het probleem verlost te worden, gebeurde er nog steeds niets.
Uiteindelijk heb ik reg cleaner geïnstalleerd en zijn werk laten doen. Vanaf dat moment en tot nu toe, werkt alles weer naar behoren. Dus voor nu is het probleem opgelost. In ieder geval bedankt.

Karen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan