Prullenbak

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Als ik op de snelkoppeling, op mijn bureaublad, dubbelklik wordt een scherm geopend dat niet meer de mogelijkheid geeft om, zoals voorheen, bepaalde verwijderde items, toepassingen te herstellen en terug te zetten op de oorspronkelijke plaats.

Nu krijg ik een blad zoals in de verkenner: met bovenaan "prullenbak" en daaronder:
bestand - bewerken - beeld - favorieten...enz.

Hoe geraak opnieuw aan mijn oorspronkelijke "prullenbak" ?

Als ik op de snelkoppeling, op mijn bureaublad, dubbelklik wordt een scherm geopend dat niet meer de mogelijkheid geeft om, zoals voorheen, bepaalde verwijderde items, toepassingen te herstellen en terug te zetten op de oorspronkelijke plaats.

Nu krijg ik een blad zoals in de verkenner: met bovenaan "prullenbak" en daaronder:
bestand - bewerken - beeld - favorieten...enz.

Hoe geraak opnieuw aan mijn oorspronkelijke "prullenbak" ?

zou je een screenshot willen plaatsen voor visuele ondersteuning?

Indien het screenshot "werkt" zie je wat ik krijg als ik op het bureaublad dubbelklik op "prullenbak".

2wnz4ah.jpg

volgens mij bedoel je de opties aan de linker kant?
extra > mapopties > standardinstellingen herstellen > toepassen > ok

Het is in feite geen kwestie dat er rechts niets staan, maar eenvoudig dat de prullenbak in feite leeg lijkt of is en dat voorheen bij het zelfde klikken een scherm werd vertoond dat alles toonde wat in de prullenbak zat en waar kon gekozen worden om bepaalde (per ongeluk verwijderde) bestanden konde met "herstellen" naar de oorspronkelijk plaats terug te zetten.

PS Als ik gewoon de verkenner open heb ik geen probleem en alle bestande die aanwezig zijn. Ik zou moeten weten hoe ik de functie van de "originele" verkenner terug kan zetten.

Het is in feite geen kwestie dat er rechts niets staan, maar eenvoudig dat de prullenbak in feite leeg lijkt of is en dat voorheen bij het zelfde klikken een scherm werd vertoond dat alles toonde wat in de prullenbak zat en waar kon gekozen worden om bepaalde (per ongeluk verwijderde) bestanden konde met "herstellen" naar de oorspronkelijk plaats terug te zetten.

PS Als ik gewoon de verkenner open heb ik geen probleem en alle bestande die aanwezig zijn. Ik zou moeten weten hoe ik de functie van de "originele" verkenner terug kan zetten.

dat doe je door de stappen in me vorige post van mapopties

Behalve dat de "klassieke" werk gewijzigd is de prullenbak nog steeds "leeg".

Behalve dat de "klassieke" werk gewijzigd is de prullenbak nog steeds "leeg".

kan je weer uitleggen wat je bedoeld want ik snap dat je je items terugwilt hebben zoals bestand herstellen enz.. dit kan met de mapopties.
zie plaatjes

hoe doe je de plaatjes uploaden zodat deze meteen zichtbaar zijn??
als ik ze bijvoeg bij bijlage krijg ik een link te zien.

Bijlagen

• ScreenShot101.jpg
    ScreenShot101.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 68
  • ScreenShot102.jpg
    ScreenShot102.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 53
Mijn manier van uploaden is waarschijnlijk anders (zie hoger), maar ik kan jou niets anders sturen dan de screenshot van hierboven.

Mijn vraag: ik veronderstel dat de prullenba
kl origineel geplaats wordt bij het installeren van XP (juist of niet ?). Wel die prullenbak heeft wel een icoonthe op het bureaublad maar bij het dubelklikken...enz zie screenshot...

Mogelijk werd de prullenbak deels verwijderd bij de installatie van een bepaalde software ?

Hoe zet ik die terug ? Of gaat dit niet meer.

Mijn manier van uploaden is waarschijnlijk anders (zie hoger), maar ik kan jou niets anders sturen dan de screenshot van hierboven.

Mijn vraag: ik veronderstel dat de prullenba
kl origineel geplaats wordt bij het installeren van XP (juist of niet ?). Wel die prullenbak heeft wel een icoonthe op het bureaublad maar bij het dubelklikken...enz zie screenshot...

Mogelijk werd de prullenbak deels verwijderd bij de installatie van een bepaalde software ?

Hoe zet ik die terug ? Of gaat dit niet meer.

ja klopt bij de installatie wordt de prullenbak op de desktop geplaatst. wat ik zie in jouw screenshot is een snelkoppeling van de prullenbak. dit is neit de prullenbak zelf.

Op mijn diverse partities zie ik normaal ook een map "recycle" staan die is ook niet meer aanwezig.

Toch een teken dat er iets scheelt met de prullenbak.
Ook raar dat ik het icoontje van de prullenbak niet kan verwijderen...

Op mijn diverse partities zie ik normaal ook een map "recycle" staan die is ook niet meer aanwezig.

Toch een teken dat er iets scheelt met de prullenbak.
Ook raar dat ik het icoontje van de prullenbak niet kan verwijderen...

de map recycle is meestal een verborgen map.
icoontje van je prullenbak van de desktop kan je in winxp niet verwijderen.
of bedoel je de snelkoppeling die in je prullenbak zit(screenshot).

Recycler is opnieuw aanwezig op al mijn partities...dat lijkt OK.

Icoontje is dus niet te verwijderen.
Ik denk dat probleem onstaan door een bepaalde transactie uit te voeren of een software te installeren...want ik heb dit probleem op mijn beide computers...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan