Prullenmand kan niet geleegd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Ik heb een vreemd probleem met mijn Prullenmand (WinXP, SP3). Elke keer als ik hem leeg, krijg ik de mededeling dat één bestand niet verwijderd kan worden, omdat de naam te lang is. Maar de Prullenmand is dan wel leeg. Hoe kom ik van die foutmelding af?

Alvast bedankt voor je antwoord,
groeten,

Ingmar
 
Dag manamana,

Dank voor je antwoord. Ik heb de link gevolgd en het programmaatje z'n werk laten doen, maar helaas werkt het niet. Het herkent wel het Prullenmand-probleem, fixt het ook en meldt 'probleem opgelost', maar erna heb ik het oude probleem nog. Het bestand is zo'n mapje dat je krijgt als je een website downloadt: je krijgt dan twee bestanden, een IE-bestand en een Windowsmapje. Zou het kunnen zijn dat de Prullenmand zo'n setje alleen gezamenlijk kan weggooien, en niet apart?
 
Dit is toch vreemd. Probeer deze nog eens. Opstarten in veilige modus en dan dat verr..... ding :D leeg maken. Gaat dat. Nu ben ik eens benieuwd.:)
 
Helaas manamana, ik heb alles geprobeerd: opstarten in veilige modus en Prullenmand proberen te legen, opstarten in veilige modus met netwerk (anders werkt Fixit niet) en Fixit opnieuw laten lopen. Er worden nu geen problemen meer gevonden, dus bij de eerste keer draaien van Fixit is er blijkbaar toch iets 'opgelost', maar de foutmelding over het verwijderen van dat ene bestand blijf ik toch krijgen. Is er nog een andere oplossing (behalve Windows opnieuw installeren, maar dat lijkt me wat drastisch)?
 
Hardnekkig ding he. Is het bestand uit die prullenbak nog terug te plaatsen. Weet je nog waar het vandaan kwam.
Als je hem dan weer opzoekt en vind deze, dan de Shift-toets ingedrukt houden tijdens het wissen.
(door bijv. op "Delete" te drukken), dan komt het bestand niet eerst terecht in de prullenbak, maar wordt het direct weggegooid.

Dit heb je toch wel geprobeerd he

1.Open een opdrachtregelvenster met verhoogde rechten. Klik op Start.

knop Start en klik op Alle Programma's, Bureau-accessoires en vervolgens op Opdrachtprompt.
2.Typ de juiste opdracht voor uw besturingssysteem en druk op ENTER.

voor windows XP

rd /s C:\recycler

Denk aan de spatie achter die rd en spatie achter die s
 
Laatst bewerkt:
Nee helaas, want als ik de Prullenmand open is hij echt leeg ('0 items'), dus terugplaatsen is ook onmogelijk.
 
In het register duiken voor dat is ook zo wat, maar een nieuwe install is het ook niet. Ik weet niet of het programma Tweak UI nog te downloaden is. Volgens mij wordt dit niet meer ondersteund. Klikje. en proberen. Ik heb geen XP meer dus weet niet of het nog werkt. Het is echter alleen voor ervaren gebruikers. Maar wellicht durf je het toch aan. Misschien kun je dan iets met die verr.... :p prullenbak. Fijn weekend. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ok, dit werkt dus niet, want de map is nog niet leeg:

rd /s C:\recycler

Doe zoals manamana even dit & plak de tekst even terug in je volgende bericht:

%SystemDrive%
chdir %SystemDrive%\RECYCLER
dir /a /s /x > "%USERPROFILE%\Mijn documenten\Prullenbakzitvast.txt"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan