Prutsen met netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter peer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
Na ruim 13 jaar nieuw laptopje met windows 8.1. Ben alles naar mijn hand aan het zetten (zoals een kind met nieuw speelgoed). Laptop nu in netwerk met oude laptop met XP professional en een deskop met W7 ultimate. Alles herkent elkaar. Op W7 4 disks, twee intern en twee extern. Alle 4 zijn te benaderen alleen bij de poging tot openen mappen op de externe schijven melding dat ze niet toegankelijk zijn, mogelijk niet de juiste machtigingen, de parameter is onjuist. Met de oude XP laptop zijn deze mappen probleemloos te openen. Ook met de interne schijven op de Desktop geen probleem.

Leg de Deel- en Bestandsmachtigingen van de interne en externe schijven naast elkaar.
Op de delende W7 computer:
Rechtsklik op een intern harde schijf in Verkenner en kies Eigenschappen.
Kijk in zowel tabblad Delen als in tabblad Machtigingen/Beveiliging of je verschillen ziet met dezelfde tabbladen van een externe harde schijf.

Etc.

Tijs.

Ik heb een d en e schijf in de computer en f en g extern. Ze staan allemaal op delen, maar wel verschillen in machtigingen. E heeft weinig machtigingen en D veel. Toch beiden te benaderen en te openen. F en G hebben meer machtigingen dan E en ze waren al probleemloos te openen. Bij de directory's gaat het mis. Ik kom niet veel verder, ook niet na veel lezen op internet, probleemoplosser etc.etc.

Dan moet je ook de deel- en bestandsrechten van die (sub-)mappen bekijken.
Het gaat vooral over rechten voor de groep Gasten/Guests, lijkt me. [Ik ga ervan uit dat je geen toegangsbeveiliging hebt o.b.v. gebruikersnaam/wachtwoord, dus dat verbindende computer automatisch Gast/Guest als authenticatie gebruiken.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan